کد خبر: ۱۶۲۲۴۳
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۹/۱۵

متخلفان اوپک پلاس تا مارس ۲۰۲۱ فرصت جبران دارند
معاون نخست‌وزیر روسیه :

متخلفان اوپک پلاس تا مارس ۲۰۲۱ فرصت جبران دارند

معاون نخست‌وزیر روسیه از تمدید مهلت جبران متخلفان اوپک پلاس در توافق کاهش عرضه نفت تا اسفند سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، الکساندر نواک در نشست وزرای نفت اوپک اعلام کرد: این ائتلاف برای تصمیم‌گیری درباره برنامه تولید نفت و جلوگیری از آسیب رسیدن به بازار، پس از ماه ژانویه(دی) ماهانه نشست وزارتی برگزار می‌کند و افزایش ماهانه تولید هم نباید بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

وی افزود: مهلت جبران تخلف اعضایی که در ماه‌های گذشته بیش از سهمیه در توافق اوپک پلاس نفت تولید کرده‌اند تا مارس ۲۰۲۱ (اسفند 99) تمدید شده است.

بر اساس این گزارش، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان نیز درباره نشست وزیران اوپک پلاس گفت: این نشست به‌ دلیل اختلاف‌نظر میان بسیاری از اعضا نشست سختی خواهد بود اما همه تلاش‌ها برای برطرف کردن تردیدها بوده و هر زمان که نیاز باشد،اقدام می‌کنیم.

۲۳ عضو اوپک پلاس در دوازدهمین نشست وزیران نفت بر سر افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای برای ژانویه سال ۲۰۲۱ به توافق رسیدند و تصمیم گرفتند برای تعیین افزایش تولید در ماه‌های آینده، هر ماه بر اساس شرایط بازارهای جهانی نفت، نشست برگزار کنند.این روند تا زمانی که افزایش تولید به روزانه دو میلیون بشکه برسد،ادامه خواهد داشت.

در این میان، ایران، ونزوئلا و لیبی همچنان از هرگونه کاهش تولید معاف هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ