کد خبر: ۱۶۲۳۷۹
۱۱:۶ - ۱۳۹۹/۹/۱۸

آمار افزایش و کاهش تولید و صادرات دو صنعت بورسی فلزات و سیمان
در ۸ ماه سال جاری رخ داد :

آمار افزایش و کاهش تولید و صادرات دو صنعت بورسی فلزات و سیمان

طبق آمار وزارت صنعت ، تولیدات دو صنعت بورسی فلزات اساسی و سیمان طی هشت ماهه سال جاری با افزایش ۹ و ۱۵درصدی و در بخش صادرات با کاهش ۴۲ و ۲۴درصدی روبرو شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار وزارت صنعت، طی هشت ماهه سال جاری محصولات سه گروه مس ، فولاد و سیمان نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد تولید ۶. ۱۰ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، طی این مدت تولید سیمان بیش از ۷۰ واحد تولیدی با رشد ۱۵درصدی به ۴۸ میلیون تن و مجموع صادرات با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۷.۶ میلیون تن رسید.

ارزش صادرات زنجیره سیمان در هفت ماهه سال جاری به بیش از ۴. ۱۶۳ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل افت ۱۱ درصدی و میزان واردات هم از لحاظ وزن و ارزش ۲۷ و ۳۴ درصد کاهش داشته است. مجموع صادرات صنایع معدنی در این دوره بالغ بر  ۲۱.۱ میلیون تن به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار بوده است.

همچنین طی این مدت ،تولید مس کاتد با رشد ۹ درصدی به ۱۹۲ هزار تن رسید. ارزش صادرات مس و محصولات پایین دستی در هفت ماهه سال جاری به بیش از ۴۵۷ میلیون دلار رسید که افت ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. طی فروردین تا مهر ۹۹ حجم صادرات مس و محصولات پایین دستی به ۱.۱ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد کاهش داشته است.

میزان تولید شمش فولاد هم در هشت ماهه سال جاری با رشد ۸ درصدی به بیش از ۱۹ میلیون تن رسید که در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ درصدی داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ