کد خبر: ۱۶۲۴۸۰
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۹/۲۰

وزیر صنعت: بورس بهترین جایگاه برای هدایت نقدینگی است

وزیر صنعت: بورس بهترین جایگاه برای هدایت نقدینگی است

وزیر صنعت گفت: بورس بهترین جایگاه برای عرضه نقدینگی است و بنگاه‌ها نیز باید با استفاده از روش‌های نوین تامین مالی از بورس تغذیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رزم‌حسینی در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها، کیفیت، تنوع و قیمت خودروهای تولید داخل را در شان مردم ایران ندانسته و اظهار داشت: بسته اصلاح صنعت خودرو را ارائه کردیم که به زودی نهایی می‌شود. باید رقبای جدید در حوزه خودروسازی وارد شده و بخش خصوصی نیز باید تقویت شود.

وی با اشاره به افزایش تولید خودرو در دو خودروساز بزرگ طی چند ماهه اخیر افزود: افزایش تولید ۵۰ درصدی در حوزه خودرو پیش‌بینی شده که تا پایان سال محقق خواهد شد. دو نرخی بودن ارز ریشه بسیاری از فسادها است که سبب از بین رفتن ثروت ملی می‌شود. در ۲۰ قلم کالایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند ثبات نسبی، کاهش قیمت و وفور را شاهد هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی توسط رئیس‌ جمهور و با هماهنگی بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت سبب خرسندی فعالان اقتصادی و حل بسیاری از پرونده‌ها در این حوزه شده است. در این زمینه فعالان اقتصادی که از سال ۹۸ به بعد در این حوزه مشکل دارند با مراجعه به سامانه جامع تجارت می‌توانند به رفع تعهدات ارزی اقدام کنند. با اجرای سیاست‌های جدید صادراتی شاهد افزایش ۴۶ درصدی صادرات در مهرماه و ۹ درصدی آن در آبان ماه بوده‌ایم.

رزم حسینی با اشاره به علل گرانی‌ها تصریح کرد: افزایش چند برابری نرخ ارز، رشد نقدینگی و هزینه‌های کرونا از علل گرانی‌های اخیر بوده است. در حال حاضر بورس بهترین جایگاه برای عرضه نقدینگی است. نقدینگی‌های موجود در جامعه باید به سمت بورس هدایت شود و بنگاه‌ها نیز با استفاده از روش‌های نوین تامین مالی از بورس تغذیه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ