کد خبر: ۱۶۲۴۸۲
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۹/۲۱

سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی و ۳۰ هزار میلیاردی در طرح توسعه
وزیر صنعت خبر داد:

سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی و ۳۰ هزار میلیاردی در طرح توسعه "فولاد"

وزیر صنعت از سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی و ۳۰ هزار میلیارد تومانی ارزی و ریالی در طرح توسعه فولاد مبارکه خبر داد و گفت: مردم می‌توانند در این طرح‌ها که چند ماه آینده در بورس عرضه می‌شود، مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی در بازدید از طرح‌های توسعه فولاد مبارکه گفت: دغدغه‌ای برای صادرات یا تامین هزینه‌ انرژی فولادسازان وجود ندارد و طبق قانون تمام محصولات فولادی باید در بورس عرضه و مازاد آن صادر شود.

وی افزود: این اقدام از یک هفته گذشته با هدف متعادل‌تر شدن قیمت‌ها در بازار آغاز شده و به دنبال تقویت تولید هستیم. به طوری که امکان عرضه، فروش و تقاضای مشتریان در بازاری شفاف مانند بورس فراهم شود تا بتوان در همه جای دنیا کالا را عرضه کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت صنعت تاکنون بیش از صد هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی برای تامین مالی بازار سرمایه مهیا کرده که اجرای آنها هیچ فشاری به بانک‌ها وارد نمی‌کند. مردم می‌توانند در این طرح‌ها که با همکاری بورس در چند ماه آینده در بورس عرضه می‌شود، مشارکت و در نظام تولید بطور مستقیم سرمایه‌گذاری کنند.

رزم حسینی عنوان کرد: فولاد مبارکه بعنوان یکی از مهمترین صنایع بورسی و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه تاکنون صادرات خوبی داشته و توانسته نیاز داخل را به خوبی تامین کند. این مجتمع با سهم بیش از ۵۰ درصدی در تولید فولاد و ارزش فعلی ۲۰ هزار میلیارد تومانی با ظرفیت حدود ۱۲ میلیون تن آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده در جهان محسوب می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی طرح توسعه خط دوم نورد گرم این شرکت هم آغاز شود. طرح‌های لازم در این زمینه آماده شده و حدود یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی در چارچوب برنامه توسعه فولاد مبارکه قرار دارد. این صنعت می‌تواند به رفع تحریم‌ها و تامین مواد اولیه سایر کارخانجات کمک کند. اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده است. تولید این محصول پیش از انقلاب ۵۰۰ هزار تن بود اما امروز به ۲۸ میلیون تن رسیده و در برنامه  ۱۴۰۴ هم به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ