کد خبر: ۱۶۲۴۹۴
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۹/۲۱

عامل اصلی نوسان های اخیر شاخص + سود قابل قبول سرمایه گذاران از بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

عامل اصلی نوسان های اخیر شاخص + سود قابل قبول سرمایه گذاران از بورس

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عامل اصلی نوسان های اخیر شاخص گفت: با توجه به ارزندگی بسیاری از سهم ها، بورس با تحلیل صحیح همچنان سود معقول و قابل قبولی نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی صفاری با اشاره به افزایش چشمگیر حجم معاملات در بورس به سنا گفت: آمارها حکایت از بازگشت مجدد پول به بازار سرمایه دارد.از آنجا که بازارهای رقیب همچون خودرو، مسکن و  طلا به تدریج وارد دوران طولانی رکود می شوند، چشم انداز روشنی پیش روی سرمایه گذاران بورسی خواهد بود.

وی افزود: زمان افزایش سرمایه گذاری در بازار فرا رسیده و با توجه به گزارش های قابل قبول 6 ماهه در بسیاری از شرکت ها، حجم نقدینگی و دستور العمل های جدید بازار سرمایه از جمله الزامات بازارگردانی، ممنوعیت معاملات الگوریتمی و محدود شدن سفته بازی، انتظارمی رود بازار به سمت مثبت تغییر جهت دهد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: عایدی بسیاری از شرکت های بورسی در نیمه اول سال به اندازه کل سال گذشته بوده که نویدبخش جریانی مثبت در آینده بازار سرمایه است. برخی سرمایه‌گذاران که به‌تازگی وارد این بازار شدند به دلیل ناآگاهی، نقدینگی را با هدف سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت وارد بورس کردند که این رویکرد اشتباه سبب هیجانی شدن رفتار آنان در مواجهه با روند منفی بازار شده بود.بورس همواره نگاهی به آینده دارد و سرمایه گذاران باید این مساله را در نظر داشته باشند که منطق سرمایه‌گذاری در این بازار حداقل یک ساله است.

صفاری با بیان اینکه بی توجهی به این موضوع عامل اصلی نوسان های اخیر شاخص بورس است، عنوان کرد: زمان اصلاح قیمت سهام، سرمایه گذاران غیر حرفه ای بدون اینکه تحلیل صحیحی از قیمت واقعی سهم داشته باشند با عرضه های هیجانی موجب افت شاخص می شوند در حالی که عوامل بنیادی چنین کاهشی را اعلام نمی کنند. با توجه به ارزندگی بسیاری از سهم ها،  بازار سرمایه با تحلیل صحیح همچنان سود معقول و قابل قبولی نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ