کد خبر: ۱۶۲۵۴۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۲۳

رشد۸.۴ درصدی تولید و کاهش ۳۷ درصدی صادرات فولاد/ آمار سرمایه گذاری خارجی
آمار وزارت صنعت از هشت ماه سال نشان داد :

رشد۸.۴ درصدی تولید و کاهش ۳۷ درصدی صادرات فولاد/ آمار سرمایه گذاری خارجی

در برابر رشد ۸.۴ درصدی تولید شمش فولاد در هشت ماه سال جاری، صادرات محصولات فولادی با کاهش ۳۷ درصدی روبرو شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق گزارش وزارت صنعت ، طی هشت ماه سال جاری، ۱۹.۱میلیون تن شمش فولاد تولید شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد ۸.۴ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، صادرات محصولات فولادی طی هفت ماه سال هم نشان می دهد با کاهش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴.۳ میلیون تن به ارزش ۱.۵ میلیون دلار صادر شده که ۷۶.۸ درصد مربوط به بیلت و بلوم بود . سال گذشته، مجموع صادرات شمش و محصولات فولادی از ۱۰.۵ میلیون تن هم فراتر رفته بود .

همچنین در این مدت واردات محصولات به ۶۳۳.۶ هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ، ۵۱ درصد افزایش داشت . ارزش واردات هم با افزایش ۳۲ درصدی به بیش از ۷۱۴.۶ میلیون دلار رسیده است.

آمار سرمایه گذاری خارجی هم حکایت از آن دارد که ۷۵ فقره سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری به ارزش یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۷۱.۲ درصدی داشته است.

همچنین طی این مدت، سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت ( شامل همه درخواست­‌ها اعم از سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی) با افزایش ۳۶.۴ درصدی به ۵۵ فقره رسید. در این میان بیشترین حجم سرمایه گذاری مربوط به گروه‌­‌های ساخت کک، فرآورده‌­های حاصل از تصفیه نفت، مواد و محصولات شیمیایی، لاستیک ، پلاستیک و فلزات اساسی بود.

کشورهای آلمان، چین، ترکیه و هند از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی صدرنشین بودند اما بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط افغانستان با ۲۲ فقره انجام شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ