کد خبر: ۱۶۲۵۹۱
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۹/۲۳

امنیت انرژی با تولید ۷۰ درصد گاز ایران در پارس جنوبی
مدیر توزیع مجتمع خبر داد:

امنیت انرژی با تولید ۷۰ درصد گاز ایران در پارس جنوبی

مدیر توزیع مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید ۷۰ درصد گاز ایران در این مجتمع خبر داد و گفت: با ظرفیت تولید روزانه ۵۶۰ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده این مجموعه نقش مهمی در تامین امنیت انرژی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی احمدی با ارزیابی مثبت از عملکرد مجتمع گاز پارس جنوبی به ایرنا گفت: این مجموعه با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۵۶۰ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده ۷۰ درصد نیاز داخل را تامین می کند و با قابلیت اطمینان ۹۹.۵ درصدی آمادگی لازم برای تأمین انرژی مورد نیاز به‌ خصوص در ماه‌های سرد سال را دارد.

وی افزود: این مجتمع با ۲۵ واحد پالایشگاهی فعال با برداشت حداکثری از مخازن مشترک و انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی سالیانه با آمادگی کامل در حال تولید گاز و سایر محصولات مرتبط است.

بر اساس این گزارش، این مجتمع به منظور بهره‌برداری از واحدهای توسعه‌ای میدان گازی پارس به عنوان یکی از شرکت‌های فرعی شرکت ملی گاز ایران در ۲۸ مهر ۷۷ تاسیس شد و مسئولیت بهره‌برداری از پالایشگاه‌های پارس جنوبی را برعهده گرفت.

طی سال های اخیر با توسعه و افزایش تولید و با تکمیل واحدها، اختلاف تولید ایران و قطر به بیش از ۱۲۰ میلیون متر مکعب در روز  می رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ