کد خبر: ۱۶۲۷۰۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۲۶

کاهش ۲.۳ درصدی کنسانتره زغالسنگ و پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف

کاهش ۲.۳ درصدی کنسانتره زغالسنگ و پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف

تولید کنسانتره زغال سنگ در هشت ماه سال ۲.۳ درصد کاهش یافت با پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار وزارت صنعت در هشت ماه سال جاری میزان تولید کنسانتره زغالسنگ ۹.۱ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱.۶ درصدی داشت.ضمن اینکه در مهرماه با تولید ۱.۴ هزار تن در مقایسه با ۱.۲ هزار تنی شهریور،رشد ۱۵.۴ درصدی داشته است.  

براساس این گزارش، میزان تولید این محصول در نیمه نخست سال به ۷.۶ هزار تن رسید که از این میزان ۱۶.۶ درصد مربوط به عملکرد شهریور بود. طی مرداد و شهریور در مجموع ۲.۷ هزار تن کنسانتره تولید شد که سهم ۳۶ درصدی داشته است . سهم شرکت های البرز مرکزی و طبس در نیمه نخست سال ۹۱۱.۶ هزار تن بود.

تولید کنسانتره زغالسنگ سالیانه ۱.۵ میلیون تن بوده در حالی که مصرف داخلی به حدود دو میلیون تن می رسد و پیش‌بینی شده با بهره برداری از واحدهای جدید در سال آینده، مصرف این محصول با رشد ۱۰۰ درصدی به ۳.۵ میلیون تن برسد. برای تامین نیاز واحدهای فولادسازی در آینده، سالیانه هفت میلیون تن زغالسنگ باید استخراج کرد که کمبود باید با نوسازی معادن کنونی و تجهیز معادن جدید جبران شود.  

قیمت پایه کنسانتره زغال سنگ هم برمبنای ۲۶.۵ درصد نرخ شمش فولاد خوزستان در بورس کالا تعیین می شود اما تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت شده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ