کد خبر: ۱۶۲۸۶
۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۸/۶

قیمت انواع تندر ۹۰ در بازار جهانی

قیمت انواع تندر ۹۰ در بازار جهانی

قیمت تندر ۹۰ تولید سایپا و ایران خودرو حدود ۴۰ میلیون تومان در بازار بوده اما قیمت مدل خارجی این خودرو بسیار کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از فارس، خودروی داچیا لوگان یا به عبارتی رنو لوگان که در ایران با نام تندر 90 شناخته می‌شود با قیمت حدود 40 میلیون برای مدل E2 با دنده دستی و حدود 47 میلیون تومان برای مدل دنده اتومات آن در سطح بازار آزاد فروخته می‌شود.

قیمت مدل پیکاپ (وانت) این خودرو نیز در بازار داخلی حدود 35 میلیون تومان است.

 

این خودرو بجز ایران در بسیاری دیگر از کشورهای جهان با عناوین مختلف تولید و عرضه شده است.
 
به گزارش کاربرند نیمز، قیمت این خودروی با کیفیت معمولی در بازار بین‌المللی تنها 6500 دلار برابر با حدود 21 میلیون تومان است.
 
این خودرو در ابتدا توسط واحد تولیدی رنو با نام داچیا در رومانی طراحی و تولید شد که هدف اصلی از تولید لوگان یا تندر 90، تولید یک خودروی ارزان قیمت با کیفیت متوسط برای اقشار با متوسط درآمد کم یا متوسط بوده و هست.
 
رنوی فرانسه مالک داچیای رومانی است و تندر 90 نیز با دیگر نام ها نظیر داچیا، رنو، لادا، و نیسان در کشورهای مختلف شناخته می شود.
 
داچیا لوگان دارای 4 مدل است که شامل داچیا سواری،‌استیشن، پیکآپ (وانت) و ون می‌شود.
 

اولین دستگاه لوگان یا تندر 90 در سال 2004 و در مدل سواری در رومانی تولید شد.

در سال 2007 تولید این خودرو در هند نیز آغاز شد و پس از آن نیز در مغرب، برزیل، ترکیه، روسیه، کلمبیا، آفریقای جنوبی و ایران نیز شروع شد.

این خودرو در دیگر کشورها با برندهای رنو لوگان، نیسان آپریو، ماهیندرا وریتو، تندر 90، لادا لارگوس، نیسان NP200، و رنو سیمبول معرفی و به فروش رسیده است.

این خودرو در کشورهای گوناگون در مدل ها و با موتورهای مختلف و بر اساس شرایط کشور مقصد به فروش رسیده است.

مدل های جدید این خودرو قیمت تا حدودی بیشتر دارند اما این خودرو به عنوان یک خودرو ارزان به بازار معرفی شد و همچنان ارزان محسوب می شود.

تندر 90 در ابتدا در ایران نیز با هدف ارائه یک خودروی ارزان قیمت به بازار معرفی شد که تولید مدل E0‌ با قیمتی به مراتب پایین تر نسبت به مدل های با آپشن های بهتر شاهدی بر این مدعاست اما با گذشت زمان تولید مدل های ارزان این خودرو در کشور به دلیل حاشیه سود کمتر برای خودروسازان متوقف شد و در حال حاضر تندر90 به عنوان یک خودروی با قیمت بالا در میان خودروهای تولید داخلی شناخته می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۲:۵ - ۱۳۹۴/۸/۶
4
11
پاسخ
آقا حان من موافق گرانی خودرو نیستم ولی آخه واجه تحلیل آب دوغ خیاری ارائه بدی؟ همین بغلمون کشور امارات قیمت نو این ماشین 40 هزار درهم یعنی چیزی حدود 36 الی 38 میلیون تومنه اینم لینکش:

http://uae.yallamotor.com/new-cars/renault/logan/2014/se
» علیرضا | ساعت ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۸/۶
عزیزم تو همین سایت رافور دارن میدن 300 میلیون تومن..پس چرا ایران 200 میلیون هست..پس شما از سایت جعلی و اب دوغ خیالی اطلاعات نده..
» حسین | ساعت ۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۸/۷
دوست عزیز، به تودوزی و تفاوت داشبورد و قسمت داخلی درب خودرو ... تو عکسهاش با خودروی تندر تو ایران توجه کردی؟
» ایران | ساعت ۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۸/۶
6
0
پاسخ
این است کشوری که تکنولوژی ندارد،صنعت ندارد و مصرف کننده محض است.کشوری که توانائی راه اندازی هیچ کارخانه بزرگی را نداردباید فرقون را گرانتر از هر جای دیگر بخرند.
» اردشیر زرشکی | ساعت ۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۸/۶
7
0
پاسخ
وقتی تولید چیزی در داخل صرفه اقتصادی نداره نباید تولید کرد!
دولت باید روی یه صنعت دیگه اینقد کمک کنه!
» فروتن | ساعت ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۸/۶
1
0
پاسخ
علی آقا خان اگر سواد دارید درست و کامل بخوانید . همینجوری چیزی نپرانید . سایت درست نوشته.
اولا در بازار جهانی بدون گمرکی مطرح میشه
ثانیا این خودرو با ان قیمت اتوتیک است نه دنده دستی. اخه تو امارات کسی سوار دنده دستی میشه؟
ثالثا آن خودرو با ان لگنی که به شما می دهند فرق دارد از نظر کیفیت قطعات. با این حال 6500 دلار حداکثر قیمتشه . این بنده خدا روش نشد این مطالب را بنویسد.
» فروتن | ساعت ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۸/۶
1
0
پاسخ
در همان سایت برو بخون مگان 2016 نه این لگنی که به ما می دهند 55 میلیونه.
» گل آقا | ساعت ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۳
2
0
پاسخ
خودرو فقط یه منبع درآمد شده واسه دولت
بعد از نفت سود کلانی از خودرو دریافت می کنه
جون و مال مردم هم ارزشی نداره
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ