کد خبر: ۱۶۲۸۷
۱:۴ - ۱۳۹۴/۸/۶

تلاش یک ایرانی - آمریکایی برای جذب میلیاردها دلار به کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت
بلومبرگ خبر داد:

تلاش یک ایرانی - آمریکایی برای جذب میلیاردها دلار به کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت

بنابر اعلام بلومبرگ، یک ایرانی- آمریکایی در حال رایزنی و لابی جهت جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بلومبرگ در گزارشی با عنوان "مرد ایران در نیویورک درحال شکار برای میلیاردها دلار است" ضمن اعلام اینکه ایران سالیانه ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به منظور بازسازی ناشی از یک دهه انزوا نیاز دارد، خبر داد یک ایرانی - آمریکایی ۵۷ ساله به نام «حمید بیگلری» در حال لابی برای جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری است.

بنابر اعلام این رسانه آمریکایی ، وی که فارغ التحصیل دانشگاه کرنل، صراف و بانکدار سابق در موسسه سیتی گروپ است، شاید نقشی رسمی نداشته باشد اما فرد مورد نظر و لابی ایران در نهادهای مالی نیویورک است. این فرد سال ها قبل از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ و به عنوان دانشجو ایران را ترک کرد و بازنگشت و پس از انتخابات سال ۱۳۹۲ ریاست جمهوری سفری به ایران داشت.

بیگلری در یک مصاحبه درباره ایران گفت: ایران در اواخر دهه ۹۰ میلادی تا سال ۲۰۰۸ دوره طلایی جهانی شدن را از دست داد. ایران نمی‌تواند موج آینده(جهانی شدن) را از دست بدهد. ایران کشوری است که ۸۰ میلیون نفر جمعیت مصرف کننده آن از کالاها و خدمات با کیفیت محروم بوده‌اند.

وی در دهه ۱۹۹۰ به شرکت مک کینزی و شرکا (McKinsey & Co) پیوست و در سال ۲۰۰۰ درحالی که در این شرکت کار می‌کرد با ویل که بعدا رئیس اجرایی بانک سیتی بود، ملاقات کرد و پس از آن به این بانک پیوست. او به عنوان رئیس بخش استراتژی سیتی بانک به بازسازی این بانک و تبدیل آن به دو بخش پس از دریافت کمک مالی دولت کمک کرد.

بیگلری البته از چند سال قبل دیگر در «سیتی بانک» کار نمی‌کند اما آقای «روبین» مدیر این بانک در زمان فعالیت بیگلری در خصوص وی تاکید کرده که فردی است که «به شما آنچه فکر می‌کند، درست است را می‌گوید و نه آنچه شما می‌خواهید بشنوید».

گفته شده آخرین پست این فرد ایرانی -آمریکایی در سیتی بانک پیش از اتمام کار و جدا شدن از آن،‌ ریاست بخش بازارهای در حال گسترش بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۸/۶
0
0
پاسخ
خاوری کجایی پول بردار بيار
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ