کد خبر: ۱۶۲۸۷۶
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۹/۳۰

شرط کاهش تلفات کرونا به ١٠ تا ١۵ نفر در فروردین سال آینده
معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد:

شرط کاهش تلفات کرونا به ١٠ تا ١۵ نفر در فروردین سال آینده

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره اینکه هیچ تضمینی برای اوج گیری دوباره بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: اگر ٩۵ درصد مردم ماسک بزنند، آمار مرگ و میر در فروردین به ١٠ تا ١۵ نفر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرج حریرچی در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به روند کاهشی آمارکرونا،گفت: این ویروس ثابت کرده با کمترین غفلت، آسیب می رساند.لذا طبق پیش‌بینی بین‌المللی، اگر ٩۵ درصد مردم ماسک بزنند در فروردین سال آینده میزان مرگ و میر روزانه به ١٠ تا ١۵ مورد و در غیر این صورت ۵٠ تا ۶٠ نفر خواهد بود.

وی افزود: اکنون با کاهش ۶٠ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا روبرو هستیم و هرگونه ساده انگاری و بی توجهی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  شرایط را تغییر خواهد داد.چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد، بیماری دوباره خیز بر ندارد. هر نوع تجمعی می‌تواند،سبب افزایش بیماری شود.

این معاون ادامه داد: حتی با وجود آلودگی هوا هر یک ساعت حدود ۵ دقیقه پنجره ها را باز کنید.ایران از نظر موارد ابتلا و مرگ و میر روزانه در رتبه ١۵ و ١۷ جهان و بلژیک، فرانسه، انگلیس و آمریکا در رتبه‌های نخست قرار دارند.

حریر چی گفت: درباره برگزاری دورهمی شب یلدا به صورت زیر زمینی در تالارها، رستوران‌ها و باغ تالارها هشدار می دهیم و با متخلفان به شدت برخورد و اسامی اماکن متخلف را رسانه ای خواهیم کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ