کد خبر: ۱۶۲۹۲۸
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱

بازنگری قانون اساسی اشکالی ندارد / رئیس جمهور بعد از رهبری بالاترین مقام
روحانی:

بازنگری قانون اساسی اشکالی ندارد / رئیس جمهور بعد از رهبری بالاترین مقام

رئیس جمهور با اعلام اینکه پس از رهبری رئیس جمهور بالاترین مقام است و مسئولیت اجرای قانون را بر عهده دارد، گفت: طبق قانون اساسی،مجلس نمی تواند بر کار وزرا نظارت کند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرسا، حسن روحانی در همایش حقوق اساسی و شهروندی با اشاره به اینکه دولت و مجلس فهم و برداشت مشترکی از قانون اساسی ندارند، اعلام کرد:بعد از رهبری، رئیس جمهور بالاترین مقام است. طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی، مسئولیت اجرای قانون بر عهده رئیس جمهوربوده و نظارت مجلس بر کار وزرا مطرح نشده است اما نظر شورای نگهبان از سال ۹۱ به بعد این نیست و در هر دوره ای تفسیر متفاوتی از این قانون دارد.

بازنگری قانون اساسی در موقع لزوم اشکالی ندارد و معمولاً دیر به دیر در دنیا اصلاح می‌شود.در ایران هم پس از ارتحال حضرت امام خمینی اصلاحاتی انجام شد اما ۳۱ سال است که دیگر تغییر نکرده است.

مجلس در جاهایی که صلاح می‌داند، می تواند استیضاح را در دستور کار قرار دهد و تحقیق و تفحص کند اما در قانون نظارت مجلس بر کار دولت ذکر نشده است. این دولت توانست در تیر ۹۴ ظرف کمتر از دو سال، ۶ قطعنامه را یکجا لغو کند.تحریم‌ها لغو شد که یکی از افتخارات بسیار مهم است!

امروز مردم با موبایل هوشمند به راحتی با یکدیگر و با دنیا در تماس هستند و بسیاری از اطلاعات را آنلاین در اختیار دارند که یکی از کارهای بزرگی بود که انجام شد. در سایر امور هم تلاش کردیم ،حقوق مردم تا حد امکان اجرایی و عملیاتی شود.

در میدان نفتی مشترک برداشتی که می‌کردیم قابل مقایسه با همسایه نبود اما اکنون به اندازه قطر یا بیشتر استفاده می‌کنیم. این یکی از افتخارات دیگری بود که عملی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ