کد خبر: ۱۶۳۰۴۶
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۵

۲۰۰ میلیون یورو برای خرید واکسن کنار گذاشته شد/ سه بانک خارجی و ایرانی
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

۲۰۰ میلیون یورو برای خرید واکسن کنار گذاشته شد/ سه بانک خارجی و ایرانی

رئیس کل بانک مرکزی از تامین مالی۲۰۰ میلیون یورویی خرید ۱۶.۸ میلیون واکسن خبر داد و گفت: از طریق ۳ بانک ترکیه ،اروپا و شعب بانک ایرانی از اوفک مجوز گرفته شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در بخش خبری 21 سیما با اشاره به تامین منابع مورد نیاز برای خرید واکسن کرونا،گفت: ارز و منابع مورد نیاز خط تولید واکسن کرونا بلافاصه تامین می شود اما نمی توانیم چون تولید داخلی می شود به خرید بین المللی بی توجه باشیم. لذا200 میلیون یورو برای خرید 16.8 میلیون دوز واکسن کرونا تخصیص دادیم و محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی افزود: فکر می کردیم از منابع ۷ میلیارد دلاری که در کره داریم،بتوانیم ارز مورد نیاز را تامین کنیم. بر این اساس سازمان بهداشت جهانی و کارگزار مربوطه از دولت آمریکا مجوز گرفته بود که از طریق کره پرداخت شود ولی در آخرین لحظه خواستار کارمزد نگهداری سپرده شدند. به این ترتیب باید 180 میلیون یورو از طریق بانک جی پی مورگان آمریکا منتقل می کردیم تا به دلار تبدیل و از آنجا به اروپا و بانک سوئیسی منتقل می شد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: طبق تجربه، دادگاه های آمریکا احکامی را ناعادلانه علیه اموال ایران صادر کرده و تاکنون 2 میلیارد دلاراز دارایی بانک مرکزی را به ناحق برداشت کرده اند .لذا ریسک نکردیم .چراکه ممکن بود، پول ایران را برداشت کنند.بنابر این از طریق 3 بانک بانک ترکیه ای،اروپایی و یکی از شعب بانک های فعال ایران در امور بین الملل توانستیم از اوفک مجوز بگیریم.

همتی گفت: از آغاز سال تاکنون 2.7 میلیارد دلار دارو با دور زدت تحریم ها خریداری کرده ایم. همه بانک ها را تحریم کردند و این یک مورد خاص را هم تحت فشار افکار عمومی جهان قبول کرده اند!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ