کد خبر: ۱۶۳۱۳
۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۸/۹

خروج سامانه بارشی از ایلام با برجای گذاشتن بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت

خروج سامانه بارشی از ایلام با برجای گذاشتن بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت

سامانه بارشی با برجای گذاشتن بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در حال ترک آسمان استان ایلام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، همیشه بارش باران با خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان و دامداران همراه بوده است به گونه ای برکت خود را در بیشتر بودن بارش ها می دانند.

این بار بارش هایی از نوع شدید در استان ایلام آغاز شد که در کنار پر کردن رودخانه ها از آب، سبب تغیان آنها و تخریب پل هایشان شد، باران به گونه ای وارد ایلام شد که با لبریز کردن سدها از آب، آب شرب را بر روی مردم قطع کرد.

بارش شدید باران در استان ایلام در روز پنجشنبه علاوه بر لغوکردن پروازهای فرودگاه این شهر، خسارت‌های بالایی را به زیرساخت‌ها و تأسیسات ایلام وارد کرد.

بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام در برآوردهای اولیه از میزان خسارت ها تا کنون سیلاب 6000 میلیارد تومان خسارت را در ایلام به بار آورده است که با بررسی دقیق مناطق سیل زده این رقم می تواند به 7000 میلیارد تومان نیز برسد.

بیش از 20 هزار واحد مسکونی در استان ایلام دچار آبگرفتگی شده اند و مردم نیز با اسکان در منازل اقوام و همچنین حسینیه ها و ورزشگاه ها منتظر تخلیه منازل خود از آب هستند.

در پی جاری شدن سیل در استان ایلام چهار نفر جان خود را از دست دادند که هنوز جسد یک تن کشف نشده است و سیلاب در ایلام 20 نفر مصدوم برجای گذاشت که دو تن به دلیل وخامت حال عمومی در بیمارستان بستری شدند.

تخریب پل ها، تخریب کامل راه های عشایری و بسیاری از محورهای روستایی و نشست زمین در برخی از مناطق شهر ایلام، شکسته شدن شبکه های آبرسانی شهری، کدورت آب سد ایلام، قطعی فیبر نوری و تلفن همراه در شهرستان های مرزی ایلام، تلف شدن بیش از 200 راس دام و خسارت به بیش از یک هزار خودرو حاصل بارش های شدید باران پاییزی در ایلام بود.

امروز بنا بر دستور رئیس جمهور سخنگوی دولت به ایلام سفر کرد تا از نزدیک در جریان امور مربوط به خدمت دهی و رسیدگی به مردم قرار گیرد و همچنین میزان خسارت ها را بررسی کنند.

اکنون پس از گذشت سه روز آسمان استان ایلام در حال بازگشت به شرایط عادی است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: سامانه بارشی در حال ترک آسمان استان ایلام است و تا کنون در شهر ایلام 325.6 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

یوسف شیخ الملوکی افزود: در شهرستان ایوان 240 میلیمتر، در شهرستان دهلران 78.3، در شهر سرابله 208.2، در شهر لومار 219.8، در مهران 68.2، در شهرستان دره شهر 92.8 میلیمتر و در شهرستان آبدانان 155 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه میزان رطوبت در استان بالا است احتمال تشکیل ابر بسیار بالا است و در ارتفاعات احتمال ایجاد مه وجود دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ