کد خبر: ۱۶۳۱۳۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۸

معرفی بزرگترین صندوق جسورانه با آغاز پذیره‌نویسی ۱.۶ میلیون واحد
توسط مدیران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری انجام شد:

معرفی بزرگترین صندوق جسورانه با آغاز پذیره‌نویسی ۱.۶ میلیون واحد

مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری ترنج و مدیر سرمایه گذاری صندوق جسورانه سرو با آغاز پذیره‌نویسی ۱.۶ میلیون واحد این صندوق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به معرفی آن پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سرو رشد پایدار یکم با آغاز پذیره‌نویسی 1.6 میلیون واحد در بازار ابزارهای نوین مالی در نماد "ویسرو" با حضور رضا درخشان‌فر مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج و علی حیدری مدیر سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه سرو بصورت آنلاین برگزار شد.

رضا درخشان‌فر مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج با اعلام اینکه صندوق جسورانه سرو دارای سرمایه 160 میلیارد تومانی است، گفت: دوره فعالیت صندوق طبق امیدنامه 5 سال است که امکان گسترش عمر آن به 6 سال و یک سال هم به تسویه وجود دارد و عمر صندوق را از این منظر می‌توانیم حداکثر شش به اضافه یک سال در نظر بگیریم.

وی افزود: حوزه فعالیت صندوق جسورانه شامل تجارت الکترونیک و کسب‌ و‌ کارهای مبتنی بر فضای مجازی است. مبلغ پرداخت‌شده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق که رقم 100 هزار تومان است به میزان 20 درصد بوده و 80 درصد مابقی نیز طی فراخوان‌های بعدی از خریداران اخذ خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: موسسان صندوق شامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ترنج، فین‌آوا پارس، مشاوران پیشگام سرمایه اطمینان، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت توسعه روزآمد، شرکت مدیریت سرمایه پایا سپیدار و شرکت توسعه تجارت دانا سپیدار و از کارآفرینان بخش خصوصی هستند که سابقه طولانی در ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها در پشتیبانی از کسب‌و‌کارهای نوین و استارت آپی دارند.

درخشان‌فر سایز سرمایه‌گذاری‌های صندوق را نیز عمدتاً در محدوده 10 تا 20 میلیارد تومان در هر شرکت هدف اعلام و عنوان کرد: برای صندوق جسورانه استراتژی خروج تعریف می‌شود که برای صندوق سرو این استراتژی عرضه اولیه در بورس است که ریشه در فعالیت شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ترنج به عنوان مدیر صندوق دارد و ارائه سهام به سایر شرکت‌ها و نهادهای حمایت‌کننده مبتنی بر فناوری، دیگر استراتژی خروج از این صندوق بشمار می‌رود.

وی درباره نحوه انتخاب استارت آپ‌ها برای سرمایه‌گذاری نیز توضیح داد: تمرکز صندوق سرو برای سرمایه‌گذاری روی استارت آپ‌ها در بدو تاسیس آنها نیست بلکه کسب‌ و‌ کارها و استارت آپ‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده‌ و بخشی از بازار را دراختیار گرفته‌اند و در حال حاضر نیاز به تزریق مالی و گروه مدیریتی مجرب دارند تا بتوانند گردنه رشد را طی کنند و به بالندگی و رقابت‌پذیری لازم برسند.

مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری ترنج درباره ریسک‌های احتمالی سرمایه‌گذاری جسورانه تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های جسورانه یک سرمایه‌ گذاری بلندمدت بشمار می‌رود و ریسک‌های خاص دارد به همین دلیل پرتفویی از شرکت‌های هدف در آن به منظور پوشش ریسک سرمایه‎‌گذاری انتخاب می‌شوند. این سرمایه‌گذاری نقدشونده نیست و در آینده ممکن است چند شرکت هدف به شکست سرمایه‌گذاری منجر شوند و یا ارزش واحدهای صندوق طی سال‌های اول کاهش پیدا کند.

درخشان‌فر با بیان اینکه واحدهای این صندوق قابلیت معاملاتی را همانند سهام و اوراق و سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ندارد، اضافه کرد: اگر چه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس امکان معاملاتی در بازار ثانویه در آینده فراهم می‌شود اما تعداد معاملات واحدهای این صندوق بسیار بسیار کم خواهد بود و بازارگردان ندارد و نقدشونده نیست. از این جهت بیانیه ریسکی را باید خریداران واحدهای صندوق جسورانه امضا کنند و پذیرای ریسک آن باشند چراکه مخاطب این صندوق سرمایه‌گذاران آگاه و با دید سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند.

علی حیدری مدیر سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه سرو رشد پایدار یکم هم با اشاره به اینکه این صندوق بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه محسوب که در بازار سرمایه پذیره‌نویسی می‌شود، گفت: هدف از تشکیل این صندوق کمک به تامین مالی چرخه استارت آپی و شرکت‌های فناورانه است.
از آنجا که بیشتر صندوق‌ها در مراحل اولیه از استارت آپ‌ها حمایت می‌کنند، تصمیم گرفتیم در مراحل ثانویه رشد آنها وارد شویم. هدف مجموعه سرو بدست آوردن بازدهی بالا برای خریداران واحدهای صندوق جسورانه سرو است. در تلاش هستیم بتوانیم کلاس صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه را به عنوان یک کلاس دارایی در کنار سایر صندوق‌هایی که تشکیل شده‌اند، معرفی کنیم.

بنابراین گزارش، از 7 دی‌ماه پذیره‌نویسی 1.6 میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سرو رشد پایدار یکم در نماد "ویسرو" در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به مدت 7 روز کاری آغاز شد. در این پذیره‌نویسی حداقل و حداکثر تعداد واحد قابل خریدارای توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی 5 هزار و 600 هزار واحد سرمایه‌گذاری است و شبکه پذیره‌نویسی آن شامل شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ