کد خبر: ۱۶۳۲۴۵
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۹

کاهش ۱۴۵ میلیارد دلاری ارزش دارایی غول های نفتی در ۲۰۲۰

کاهش ۱۴۵ میلیارد دلاری ارزش دارایی غول های نفتی در ۲۰۲۰

صنعت نفت در آمریکا، کانادا و اروپا در ۹ ماهه سال جاری میلادی ارزش دارایی ها را ۱۴۵ میلیارد دلار کاهش داد که بیشترین میزان طی ۱۰سال گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازاویل پرایس، کاهش ارزش دارایی غول های نفتی و تولیدکنندگان مستقل در آمریکا و کانادا طی سال جاری میلادی به بالاترین سطح در دهه اخیر صعود کرد.به طوری که حتی ابرغول آمریکایی اکسون موبیل هشدار داد ارزش دارایی های گازی این شرکت در آمریکا، کانادا و آرژانتین در سه ماهه چهارم پس از احتساب مالیات بین ۱۷ تا ۲۰ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، صنعت نفت در آمریکا، کانادا و اروپا در ۹ ماهه سال ۲۰۲۰ ارزش دارایی ها را مجموعا ۱۴۵ میلیارد دلار کاهش داده که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۰ و معادل حدود ۱۰ درصد از مجموع سرمایه بازار این شرکتها بوده است.

طی سال جاری ده ها میلیارد دلار کاهش ارزش دارایی بزرگترین شرکتهای نفت و گاز دنیا تحت تاثیر فروپاشی و کاهش قیمت نفت روی داد.از پایان سپتامبر موارد بیشتری از کاهش ارزش دارایی اعلام شده و مجموع کاهش ارزش دارایی در سال ۲۰۲۰ را به فراتر از ۱۵۰ میلیارد دلار رسانده است.

شرکت های بریتیش پترولیوم، شل، انی و توتال شاهد کاهش چشمگیر ارزش دارایی ها بودند و حتی ابرغول فرانسوی طرح های ماسه نفتی کانادایی فورت هیلز و سورمونت را به عنوان دارایی های سرگردان توصیف کرد .یعنی با ذخایری با عمر بیش از ۲۰ سال و هزینه های بالای تولید که ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به طور کامل استخراج نشوند.

توتال در ژوییه(مرداد) اعلام کرد پس از سال ۲۰۳۰ با توجه به پیشرفت های فناوری به خصوص در بخش حمل و نقل انتظار دارد تقاضا برای نفت به اوج برسد و قیمت نفت برنت به سطح قیمت بلندمدت ۵۰ دلار در هر بشکه حرکت کند که مطابق با سناریوی توسعه پایدار آژانس بین المللی انرژی است.

فقط غول های نفتی نیستند که ارزش دارایی ها را پس از فروپاشی قیمت نفت کاهش داده اند.طبق تحلیلی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ژوییه داشت، چهل تولیدکننده نفت آمریکایی در سه ماهه نخست سال جاری ارزش دارایی را مجموعا ۴۸ میلیارد دلار کاهش داده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ