کد خبر: ۱۶۳۲۵۴
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۹

فرمول قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد + فهرست محصولات مشمول
رئیس شورای رقابت:

فرمول قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد + فهرست محصولات مشمول

رئیس شورای رقابت از تغییر فرمول قیمت گذاری ۱۸ خودرو خبر داد و گفت: در این روش،خودروسازها ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش داده که می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا شیوا با اشاره به اینکه  مرکز ملی رقابت از مهر بررسی مجددی در مورد فرمول قیمت گذاری خودرو انجام داد به ایسنا، گفت: طی تصمیات اخذ شده قرار نیست آزادسازی صورت گیرد فقط خودروها تقسیم بندی شده است. براین اساس قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ و به گونه ای که برای عامه مردم به صرفه هستند، طبق فرمول قبلی محاسبه می شود.

وی افزود: در مورد بخشی از خودروها ، فرمول جدید پیش بینی شده که تورم بخشی که در فرمول قبلی سهیم بود در فرمول جدید قرار نگرفته و قیمت به نوعی بر اساس متوسط قیمت بازار محاسبه خواهد شد. نکته اصلی در فرمول جدید این است که مقرر شده خودروسازها ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و این می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

شیوا با اعلام فهرست خودروهای مشمول قیمت گذاری جدید ادامه داد: پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک و دستی، سمند سون پلاس، رانا پلاس EC5 و TU5، دنا پلاس توربو شارژ دستی و اتوماتیک، هایما توربو s5 دستی، هایما توربو s7 اتوماتیک، k131، ساینا s، کوئیک ، شاهین، آریا، برلیانس، چانگان و زوته مشمول فرمول جدید می شود. پیش فروش هایی که تا امروز یعنی زمان اعلام تغییر قیمت فرمول، انجام شده بر اساس فرمول قبلی محاسبه خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ