کد خبر: ۱۶۳۲۵۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

امکان صدور مجوز مشاوره برای حقیقی ها نیست/ نحوه فعالیت در فضای مجازی
مدیریت نظارت بازار و بازرسی فرابورس:

امکان صدور مجوز مشاوره برای حقیقی ها نیست/ نحوه فعالیت در فضای مجازی

مدیریت نظارت بازار و بازرسی فرابورس با اشاره به راهکار کسب مجوز فعالیت به صفحات و کانال‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی از تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ارائه مجوز ارزشیابی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سروش خواجه حق وردی درخصوص ارائه مجوز فعالیت به صفحات و کانال‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی گفت: برای سامان‌دهی به کانال‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود از ظرفیت ارزشیاب یعنی شخص موضوع بند ۲۳ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار استفاده و مجوز ارزشیابی برای افراد صادر شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این درخواست ارائه مجوز مشاور سرمایه‌گذاری به فعالان شبکه‌های اجتماعی از سوی فعالان بازار مطرح شده بود، افزود: بر اساس بند ۱۶ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار، مشاور سرمایه‌گذاری باید شخص حقوقی و نهاد مالی باشد از این رو، ارائه مجوز مشاور سرمایه‌گذاری به اشخاص حقیقی امکان‌پذیر نیست.

این مقام مسئول از تهیه پیش‌نویس دستورالعملی برای ارائه مجوز ارزشیابی از سوی فرابورس خبر و ادامه داد: به منظور بهره‌گیری از خرد جمعی، پیش‌نویس این دستورالعمل در اختیار عموم قرار می‌گیرد و تمامی فعالان بازار می‌توانند نظرات و پیشنهادها را در این زمینه به ایمیل http://[email protected] ارسال کنند.

خواجه حق وردی عنوان کرد: پس از جمع‌بندی نظرات اهالی بازار، نسخه جمع‌بندی شده­ پیش‌نویس این دستورالعمل در کمیته حقوقی و پس از آن در هیأت‌ مدیره فرابورس بررسی می‌شود و در صورت تایید به سازمان بورس جهت تصمیم‌­گیری ارائه خواهد شد.

بنابراین گزارش، طبق بند ۲۳ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار، ارزشیاب کارشناس مالی است که دارایی‌ها و اوراق بهادار موضوع قانون بازار را مورد ارزشیابی قرار دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ