کد خبر: ۱۶۳۲۵۷
۱۴:۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۹

کاهش ۱۵ درصدی صادرات ایران به عراق و پیامدهای کاهش ارزش دینار
عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی خبر داد :

کاهش ۱۵ درصدی صادرات ایران به عراق و پیامدهای کاهش ارزش دینار

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق ازکاهش ۱۵ درصدی صادرات در ۹ ماه سال خبر داد وگفت: مشکلات اقتصادی عراق و کاهش ۲۳ درصدی ارزش دینار می تواند بر صادرات اثر گذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید حسینی درباره میزان صادران ایران به عراق در سال جاری به فارس گفت: در ۹ ماه سال جاری متوسط صادرات ایران به عراق ۶۵۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۱۵ درصدی داشته و ماهانه ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین ارزش گمرکی و دلاری بسیاری از کالاهای صادراتی در یک سال گذشته کاهش یافته است. میزان صادرات در ماه گذشته حدود ۵۷۰ میلیون دلار بوده که از متوسط ماهانه صادرات در سال جاری هم کمتر شده است .در حالی که هر سال در نیمه دوم وضعیت صادرات بهتر از نیمه اول بود.

حسینی ادامه داد: با توجه به تعطیلات سال نو میلادی پیش بینی می شود در ماه جاری نیز صادرات چندان قابل قبول نباشد.مشکلات اقتصادی عراق و کاهش ۲۳ درصدی ارزش دینار می تواند در وضعیت مصرف کالاهای مختلف تأثیرگذار باشد بطوری که پیش بینی می‌شود، مصرف کالاهای لوکس در عراق کاهش یابد و باعث کاهش صادرات کالاهای تجملاتی ایران شود.

وی گفت: با کاهش ارزش پول میلیاردر عراق به دلیل سیاست های این کشور؛ تجار عراقی در خرید کالاهای صادراتی ایرانی خواستار اعمال تخفیفات هستند، در حالی که چنین امکانی برای تجار ایرانی وجود ندارد و لذا با این شرایط ممکن است در بازارهای رقابتی شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی سخت شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ