کد خبر: ۱۶۳۲۶۶
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۹

برنامه بایدن برای مدرن‌سازی ارتش آمریکا و تشکیل ائتلاف علیه چین

برنامه بایدن برای مدرن‌سازی ارتش آمریکا و تشکیل ائتلاف علیه چین

رییس جمهور جدید آمریکا با اشاره به بمب‌گذاری روز کریسمس در شهر نشویل، مدرن‌سازی ارتش این کشور و تشکیل ائتلافی علیه چین را ضروری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جو بایدن با اشاره به بمب‌گذاری روز کریسمس در شهر نشویل ایالت تنسی گفت: این بمب گذاری تلنگری از قدرت مخربی بود که فرد یا گروه کوچکی می‌تواند بدست آورد. ادامه آمادگی، هوشیاری کامل ،مدرنیزه شدن نیروهای ارتش آمریکا برای مقابله با حملات در فضای سایبری و تشکیل ائتلافی برای مقابله با چین ضرورت دارد.

وی افزود: در شرایطی که تلاش داریم دولت چین را بابت سوءرفتارهای تجاری، فناوری، حقوق بشری و دیگر موارد پاسخگو کنیم، موضع کاخ سفید زمانی قوی‌تر می‌شود که ائتلافی از شرکای همفکر و متحدانی ایجاد کنیم که در دفاع از منافع و ارزش‌های مشترک همسو باشند چراکه شریک شدن با دیگر دموکراسی‌ها در برابر چین دو برابر فشار اقتصادی آمریکا بر پکن تاثیرگذار خواهد بود.

این مقام منتخب ادامه داد: مدرن‌سازی اولویت‌های دفاعی به منظور ایجاد بازدارندگی بهتر در آینده به جای ادامه دادن به سرمایه‌گذاری بیش از حد در سیستم‌هایی که برای کنترل تهدیدات در گذشته ایجاد شدند، ضروری است.

بایدن گفت: همچنان در حال کشف ابعاد هک سولارویندز و نقاط آسیب‌پذیری هستیم که فاش می‌شود. این حمله تهدیدی بزرگ برای امنیت ملی بوده و باید شکافی که بین قابلیت‌های کنونی و بازدارندگی بهتر، شناسایی، خنثی‌سازی و واکنش به این نوع نفوذها در آینده نیاز است پر کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ