کد خبر: ۱۶۳۲۸۳
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

فروش ۴.۲ میلیارد دلاری سلاح به سه کشور عربی و تکرار اتهام به ایران
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد :

فروش ۴.۲ میلیارد دلاری سلاح به سه کشور عربی و تکرار اتهام به ایران

وزیر خارجه آمریکا ضمن موافقت با فروش ۴.۲ میلیارد دلار سلاح به کویت، عربستان و مصر ، ایران را عامل بی ثباتی منطقه و تهدید متحدان اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز ، مایک پمپئو با تکرار اتهامات علیه ایران در توییتر اعلام کرد: رژیم ایران که تخم بی‌ثباتی و وحشت کاشته در حال تهدید آمریکا و متحدان است امادولت ترامپ وضعیت موجود را نپذیرفت و به اعمال مجدد تحریم‌ها پرداخت و کارزار فشار حداکثری ایجاد کرد.چراکه آمریکا اسیر باج‌خواهی هسته‌ای تهران نخواهد شد!

در این میان، پنتاگون هم از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش سلاح به کویت طی دو قرارداد به ارزش بیش از ۴.۲ میلیارد دلار خبر داد که شامل فروش احتمالی هلی‌کوپترهای آپاچی و قطعات یدکی سیستم دفاع موشکی پاتریوت به کویت است.

همچنین موافقت کرده بمب‌های هدایت شونده به ارزش ۲۹۰ میلیون دلار به عربستان بفروشد.علاوه بر این با فروش سلاح به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار به مصر نیز موافقت کرده است.این قراردادهای تسلیحاتی در حالی است که با توجه به افزایش کشتار شهروندان یمنی، مخالفت قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات با فروش سلاح به عربستان افزایش یافته است.

دولت ترامپ برای توجیه فروش سلاح به عربستان اعلام کرد :بهبود امنیت کشور دوست که همچنان نیرویی مهم در ثبات سیاسی و رشد اقتصادی خاورمیانه است به اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا کمک می‌کند.

قانونگذاران آمریکایی ۳۰ روز فرصت دارند که مخالفت خود را با این قراردادها اعلام کنند.پایان مهلت ۳۰ روزه با روزهای آغازین ریاست جمهوری بایدن همزمان می‌شود که وعده داده در روابط آمریکا با عربستان بازنگری کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ