کد خبر: ۱۶۳۳۴۰
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲

پیش بینی نفت ۵۰ دلاری در سال ۲۰۲۱
رویترز گزارش داد:

پیش بینی نفت ۵۰ دلاری در سال ۲۰۲۱

طبق نظرسنجی رویترز، قیمت نفت تحت تاثیر شیوع نوع جهش یافته کرونا، محدودیت های سفر و کاهش تقاضا برای سوخت در سال ۲۰۲۱ از ۵۰ دلار بالاتر نخواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  رویترز در گزارشی اعلام کرد: طبق نظرسنجی از ۳۹ اقتصاددان و تحلیلگر که در نیمه دوم دسامبر(آذر) انجام شده، پیش بینی می شود میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال جدید میلادی به ۵۰ دلار و ۶۷ سنت برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در سال جدید میلادی  ۴۷ دلار و ۴۵ سنت پیش بینی شد که در مقایسه با  ۴۸ دلار شاخص نفت آمریکا در معاملات روز پنج شنبه تفاوت چندانی نداشت.

نوع جدید ویروس کرونا که از ماه گذشته در انگلیس شناسایی شد، ریسک تجدید محدودیت های رفت و آمد و قرنطینه را تشدید کرد و عرضه تدریجی واکسن های کرونا ممکن است رشد بیشتر قیمت های نفت را محدود کند.

به گفته تحلیلگران روند احیای تقاضا به روند توزیع واکسن های ساخته شده ستگی دارد و انتظار می رود اوضاع در اواخر سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ به سطح عادی برمی گردد.

به گفته ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، نوع جدید ویروس کرونا ممکن است چشم انداز را پیچیده کند و به قرنطینه شدیدتری منجر شود که دورنمای تقاضای برای نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ را فلج خواهد کرد. تدابیر بیشتر قرنطینه و موضع محتاطانه اوپک پلاس، مسائل اصلی مورد توجه بازار در نیمه اول سال ۲۰۲۱ خواهند بود.

تولیدکنندگان اوپک پلاس شامل روسیه با افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه موافقت کرده اند و قرار است ۴ ژانویه (۱۵ دی)برای تصمیم گیری درباره گام بعدی سیاست تولید و بررسی افزایش تولید در فوریه (بهمن) دیدار کنند.

کارستن فریتچ تحلیلگر بازار گفت: اگر اوپک پلاس کاهش تولید را بیش از حد سریع تسهیل کند، خطر ریزش قیمت نفت وجود دارد. اما اگر بسیار محتاط باشد ممکن است تولید نفت شیل آمریکا دوباره افزایش پیدا کند.

بهای معاملات نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد با این حال قیمت نفت برنت پس از این که در آوریل به رکورد ۱۵ دلار و ۹۸ سنت سقوط کرد بیش از سه برابر رشد داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ