کد خبر: ۱۶۳۴۶۸
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵

تهدید و تطمیع ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا لو رفت

تهدید و تطمیع ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا لو رفت

ترامپ با تهدید و تطمیع از مسئول انتخاباتی ایالت جورجیا خواست بیش از ۱۱.۷ هزار رای پیدا کند تا بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد اما ناکام ماند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از واشینگتن‌پست، ترامپ طی مکالمه تلفنی از "برد رفنسپرگر "درخواست کرده بود بیش از 11.7 هزار رای پیدا کند تا بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد که با پاسخ منفی وی و اعلام درست بودن نتیجه انتخابات روبرو شد .

بر اساس این گزارش، ترامپ با زبان‌بازی و تحت فشار گذاشتن رفنسپرگر سعی کرده بود موافقت وی را بدست آورد و پیشنهاد داده اتفاق بدی نمی‌افتد اگر گفته شود آرا بازشماری شده اند .چراکه شایع شده برخی برگه‌های رای را پاره و ماشین‌های رای را از بخش فولتون خارج شده‌اند. اما وکیل رفنسپرگر این ادعا را تکذیب کرد و تا ترامپ به تهدید و اعلام قدام قانونی علیه مسئول انتخاباتی ایالت جورجیا متوسل شود .

همه پنجاه ایالت آمریکا و واشینگتن دی‌سی ، نتیجه انتخابات را تایید کرده‌اند و نتیجه انتخابات در کالج انتخاباتی ارائه شد. آخرین مرحله تایید در کنگره است که چهارشنبه هفته جاری طی نشستی انجام خواهد شد.

رای‌دهندگان در ایالت جورجیا قرار است فردا پای صندوق‌های رای بروند و دو سناتور ایالت را انتخاب کنند. نتیجه این انتخابات، مشخص می‌کند کدام‌حزب  رهبری سنا را به عهده می‌گیرد.

اگر دو نامزد دموکرات پیروز این انتخابات شوند، تعداد سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه برابر می‌شود. آن وقت معاون رئیس جمهور به عنوان رای آخر می‌تواند کفه ترازو را به نفع دموکرات‌ها پایین ببرد و مجلس نمایندگان همچنان در دست این حزب خواهد ماند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ