کد خبر: ۱۶۳۴۷
۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۸/۱۰

قول معاون اول رئیس‌جمهور به تحول قطعی وضعیت اقتصادی / برنامه های دولت

قول معاون اول رئیس‌جمهور به تحول قطعی وضعیت اقتصادی / برنامه های دولت

معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام برنامه های دولت برای جبران کمبود منابع بودجه ایی در اجرای طرح‌های عمرانی از تحول قطعی وضعیت اقتصادی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اسحاق جهانگیری که شب گذشته در جلسه شورای اداری استان زنجان حضور داشت، گفت: در آینده‌ای نه‌چندان دور و از سال آینده به‌صورت جدی آثار توسعه کشور به‌روشنی قابل مشاهده بوده و وضعیت اقتصادی به‌طور قطع متحول می‌شود.

وی ادامه ادامه داد: در حالی نباید به وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه بی‌تفاوت باشیم  که در سطوح ملی و محلی وظیفه داریم برنامه‌های مشخصی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه تدوین کنیم. چون معتقدیم بیگانه بودن دولتمردان با وضعیت معیشتی مردم جامعه بدترین حالت می‌تواند باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: می توان بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را در مقطع کوتاه‌مدت برطرف کرد. البته برای حل این مسائل ضروری است تا تمامی ارکان جامعه به‌همراه مردم دولت را یاری کنند چون دولت به‌تنهایی قادر به برطرف کردن تمامی این مشکلات نیست.

جهانگیری با اشاره به فروش نفت 107 تا 108 دلار تا سال 94 ادامه داد: دربرابر تصور قیمت نفت 60 تا 70 دلاری ، بهای هر بشکه به حدود 43دلار رسید و  کشورهای بزرگ تولید کننده نفت مانند روسیه و کشورهای خلیج فارس متضرر شدند.

وی از کمبود منابع بودجه ایی برای اجرای طرح‌های عمرانی خبر داد و گفت: برای برطرف کردن این مشکل ضروری است از ظرفیت‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های هدف نهایت بهره را برده و پروژه‌های عمرانی را به این بخش واگذار کنیم و صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.همچنین جایزه‌ها و مشوق‌های صادراتی نیز از دیگر موارد مدنظر دولت برای مقابله با کمبود منابع بودجه‌ای است .

به گفته این مقام مسئول به گمرکات مرزی دستور داده شده تا 24ساعته در راستای برطرف کردن کمبود منابع بودجه‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی فعالیت داشته و همچنین از بانک مرکزی خواسته شده در بانک توسعه صادرات سپرده‌گذاری کند تا این بانک از آن محل پول را به پیمانکاران خارجی که نتوانسته‌اند دستمزد دریافت کنند، بپردازد.

جهانگیری با اشاره به سیاست‌های دولت در دوران پساتحریم اظهار داشت: نباید با برداشته شدن تحریم‌ها ذوق‌زده شویم چرا که مشکلات کشور با به‌کارگیری عقل و منطق قابل حل بوده و به هیچ عنوان برداشته شدن تحریم‌ها نمی‌تواند در برطرف‌کردن همه مسائل کشور نقشی مؤثر داشته باشد. در این میان دولت باید به بخش خصوصی بها دهد و ضروری است تا پس از تحریم به‌سمت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی رفته و فضای مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور را فراهم کنیم.

جهانگیری افزود: شرکت‌های خارجی که حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور هستند باید در راستای اولویت سنجی دستگاه‌های کشور اقدام به سرمایه گذاری کنند چرا که ایران امروز ایران 30 سال قبل نیست.اصلاح فضای کسب و کار هم از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ