کد خبر: ۱۶۳۴۸۷
۱۴:۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵

وزیر صنعت توپ افزایش قیمت کالاها را به زمین بورس انداخت !!!

وزیر صنعت توپ افزایش قیمت کالاها را به زمین بورس انداخت !!!

وزیر صنعت ضمن اشاره به لزوم ایجاد شرایط ویژه‌ای در زمینه فولاد و مواد پتروشیمی در بورس گفت: برخی افزایش نرخ ها به دلیل قیمت های پایه‌ای است که در بازار سرمایه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به بررسی دو مورد گفت: مورد اول تامین کالا‌های مورد نیاز مردم است که معمولا سیاست بر افزایش تولید داخل و واردات کالا‌های ضروری است. طبق گزارش گمرک تاکنون بیش از ۱۶ میلیون تن کالای اساسی وارد شده و نسبت به تامین ذخایر کالا‌های راهبردی اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۴ میلیون تن کالا نیز در به بنادر وارد شده که مراحل قانونی برای ترخیص آن صورت می‌گیرد. بررسی قیمت ۱۰۰ قلم کالا در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار دارد که حدود ۴۰ قلم از این کالا‌ها به لحاظ قیمت و عرضه ثبات در بازار داشته و ۶۰ قلم دیگر نیز دارای نوسانات قیمت است و سازمان حمایت و دیگر دستگاه‌های مسئول سعی می‌کنند در جهت کاهش قیمت یا تنظیم بازار آن اقداماتی انجام شود.

رزم حسینی ادامه داد: بورس در شرایط صلح یکی از ابزار‌های مطلوب تنظیم بازار است و در شرایط خاص فعلی باید درباره عرضه کالا در بورس نیز اقداماتی انجام شود. لازم است شرایط ویژه‌ای در زمینه فولاد و مواد پتروشیمی در بورس ایجاد شود که در این زمینه با وزیر نفت صحبت خواهم کرد. برخی از افزایش قیمت‌ها به دلیل قیمت پایه‌ای است که در بورس انجام شده و امید می رود با نظارت همه دستگاه‌ها، ثبات قیمت حاصل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ