کد خبر: ۱۶۳۵۴۴
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷

تحول تامین مالی از بورس با ظهور نخستین بانک سرمایه گذاری + دستاوردها
همزمان با سالگر تاسیس "امین" اعلام شد:

تحول تامین مالی از بورس با ظهور نخستین بانک سرمایه گذاری + دستاوردها

تامین سرمایه امین به عنوان نخستین بانک سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران با دریافت مجوز دی ۸۶ ، تحولی در موضوع تامین مالی از این بازار ایجاد کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تامین سرمایه امین همزمان با شانزدهمین سالگرد تاسیس اعلام کرد: دی‌ 86 ، خاستگاه تحولی شگرف در موضوع تامین مالی از بازار سرمایه برای تامین سرمایه امین است که پس از سال‌ها تحقیق و مطالعه در باب بانکداری سرمایه‌گذاری به عنوان نخستین تامین سرمایه پا به عرصه وجود نهاد.

صدور مجوز فعالیت و تشکیل شرکت در پی تمهیدات در نظر گرفته شده در قانون بازار اوراق بهادار به عنوان بنیادی‌ترین قانون بازار سرمایه صورت پذیرفت. تامین سرمایه امین با مشارکت هفت نهاد اقتصادی بزرگ مشتمل بر سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، گروه مالی ملت، سرمایه‌گذاری بانک ملی و سرمایه‌گذاری امید با سهام مساوی تاسیس شد.

مفاهیمی نظیر تعهدپذیره‌نویسی، بازارگردانی، ارزش‌گذاری، صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری، صکوک و ابزارهای نوین مالی همه پس از ظهور نهادهای تامین سرمایه‌ به ادبیات بازار سرمایه ورود پیدا کردند.

تامین سرمایه امین در طول سال‌ها فعالیت افتخارات زیادی را در بازار سرمایه به ثبت رسانده است. دریافت نشان شوالیه مدیریت اروپا از سوی مرکز تحقیقات و نوآوری مدیریت اروپا (INNOVA)، رتبه نخست واسطه‌گری مالی در ایران برای چند سال متوالی از IMI-100، بزرگ‌ترین عرضه سهام در تاریخ بازار سرمایه با واگذاری 10 درصد سهام شستا، انتشار نخستین اوراق اجاره مبتنی بر سهام، عرضه اولیه سهام تامین سرمایه امین با مشارکت بیش از پنج میلیون نفر در فرآیند پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی نخستین و تنها صندوق پروژه فعال، تنها گوشه‌ایی از افتخارات بزرگ این شرکت است.

با تغییراتی که در سال‌های اخیر در ترکیب سهامداری شرکت رخ داد، عمده سهام به گروه صندوق‌های بازنشستگی تحت مدیریت وزارت تعاون منتقل و تامین سرمایه امین در عمل به بازوی تامین مالی این گروه مبدل شد. بدین جهت از آنجا که ذی‌نفعان نهایی شرکت را می‌توان یک جامعه 40 میلیون نفری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارجمند تلقی کرد، خدمت در این شرکت را مقدس می‌دانیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ