کد خبر: ۱۶۳۶۰۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸

مجلس قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی در بورس کالا را پیگیری می کند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

مجلس قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی در بورس کالا را پیگیری می کند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به تعیین قیمت پایه جدید شمش فولادی در بورس کالا گفت: مجلس پیگیر خروج دولت از قیمت گذاری کالای پذیرفته شده در بورس از وزارت صنعت است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا به تسنیم گفت: عرضه محصولات در بورس کالا در راستای شفافیت و ایجاد عدالت در اقتصاد است و مداخلات دستوری در این زمینه علاوه بر ایجاد رانت موجب کاهش حاشیه سود شرکت‌ها و آسیب‌زدن به اعتماد بازار سرمایه می‌شود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از سهام این شرکت‌ها که محصولات را در بورس کالا عرضه می‌کنند در بورس معامله می‌شود و جزو شرکت‌های سهام عدالت نیز هستند. هر تصمیمی در این حوزه بخش عظیمی از سهامداران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این تجربه سال های گذشته در قیمت‌گذاری دستوری کالاها نشان می دهد این رویکرد جز ایجاد رانت نتیجه‌ای برای تولیدکننده و مصرف‌کننده نداشته است.

علیزاده ادامه داد: براساس ماده 18 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، دولت مکلف است کالای پذیرفته شده در بورس را از نظام قیمت گذاری خارج کند. مجلس در راستای اجرای قانون این موضوع را از وزارت صنعت پیگیری خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ