کد خبر: ۱۶۳۶۷۲
۱۲:۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰

اتهامات کم و گران فروشی فروشگاه های زنجیره ای رد شد/ امکان بازدید میدانی
توسط رئیس اتحادیه و مدیرعامل شرکت بورسی:

اتهامات کم و گران فروشی فروشگاه های زنجیره ای رد شد/ امکان بازدید میدانی

رئیس اتحادیه و و مدیرعامل شرکت بورسی با رد اتهامات وارده کم و گران فروشی فروشگاه های زنجیره ای از امکان بازدید میدانی اصحاب رسانه و نهادهای نظارتی از کلیه شعب خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرخسرو فخریان با رد اتهامات وارده کم و گرانفروشی اجناس در فروشگاه های زنجیره ای به رادیو تهران گفت: در راستای شفاف سازی و با هدف واهی بودن اتهاماتی که به فروشگاه های زنجیره ای وارد می شود، آمادگی داریم اصحاب رسانه به همراه نهادهای نظارتی از کلیه شعب فروشگاهی مورد نظر بازدید میدانی داشته باشد.

وی افزود: کالاهایی که توسط تولیدکنندگان مختلف تولید می شوند بصورت مشابه و یکسان تولید شده  و هیچ تولید کننده ای حاضر نیست اعتبار را با اقداماتی از این دست زیر سوال برده و طرح چنین مسائلی، اتهاماتی  بزرگ به تولیدکنندگان است. استقبال 85 میلیون هموطن از فروشگاه های زنجیره ای بی دلیل نیست. این فروشگاه‌ها تخفیفاتی را از تولیدکننده گرفته و مستقیم به مصرف کننده ارائه می دهند در نتیجه مردم به دلیل اینکه می توانند همان کالاهایی را که در سوپرمارکت ها عرضه می شوند با تخفیف بیشتر و قیمت ارزانتر تهیه کنند از فروشگاه های زنجیره ای استقبال می کنند.

مدیرعامل شرکت بورسی افق کوروش با تاکید بر اینکه بیان ادعا و اتهام، کار دشواری نیست و ضرورت دارد هرگونه اظهارنظری مستند و با ذکر مصداق باشد، ادامه داد: به نظر می رسد توسعه فروشگاه های زنجیره ای برای برخی خوشایند نیست اما بدون تردید ادعاهای مطرح شده باید مستند و قانونی باشد که متاسفانه مواردی که تاکنون در مورد فروشگاه های زنجیره ای مطرح شده است هیچ یک دارای این ویژگی ها نبوده است.

فخریان با اشاره به گشت میدانی با حضور مسئولان تعزیرات و بازرسی کل از برخی شعب اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای عنوان کرد: در بازدید کاملا سرزده و تصادفی که از چندین فروشگاه زنجیره ای در سطح شهر تهران انجام شد قیمت ها مورد بررسی قرار گرفت و ضمن اینکه هیچ گونه مغایرت کالایی یا مغایرت وزنی مشاهده نشده، ضرورت وجود و فعالیت فروشگاه های زنجیره ای و اقدامات ارزشمند آنها در برهه های مختلف مورد تایید و تاکید قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: اینکه گفته می شود در فروشگاه های زنجیره ای برخی کالاها با تخفیف 70 درصدی  به فروش می رسد کذب محض بوده و از آنجایی که ارائه شواهد و دلایل بر عهده ادعاکننده است لازم است موارد و شواهدی برای اثبات وجود تخفیف هایی از این دست ارائه شود. در بازدیدی که انجام شد یکی از سوپرمارکت های عضو اتحادیه نیز مورد بازدید قرار گرفت که مشاهده شد این واحد صنفی سه پروانه کسب مختلف بصورت موقت در اختیار دارد و بر خلاف موازین و مقررات نسبت به فروش سیگار و دخانیات، گوشت و مرغ فله و کالاهای سوپرپروتئینی در یک مکان واحد اقدام کرده ضمن اینکه سوپرمارکت مذکور فاقد کارت بهداشت بوده و مجوز موقت سه ماه آن نیز به پایان رسیده بود.

فخریان با بیان اینکه در حال حاضر 2000 سوپرمارکت نوین سازی شده اند، گفت: اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای نسبت به در اختیار گذاشتن تابلوی رایگان و صندوق متمرکز فروشگاهی و مشاوره در امور چیدمان به این فروشگاه ها اقدام کرده است تا با نوین سازی، خدمات بهتری به هموطنان ارائه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ