کد خبر: ۱۶۳۶۹۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱

درخواست حسابدار معروف برای بررسی پشت پرده مصوبه فولادی وزارت صنعت

درخواست حسابدار معروف برای بررسی پشت پرده مصوبه فولادی وزارت صنعت

حسابدار معروف با اشاره به اینکه همواره بخش زیادی از مصوبات به نفع عده‌ای خاص بوده، گفت: باید پشت پرده مصوبه ابلاغی وزارت صنعت برای قیمت‌گذاری فولاد بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسین دوانی که حسابداران معروف ایران بشمار می رود درباره مواضع مختلف وزارت صنعت در قیمت گذاری دستوری فولاد به مهر گفت: قیمت محصولات در بورس باید بر اساس عرضه و تقاضا و مطابق نرخ روز کشف شود اما اعمال قیمت دستوری به معنای عدم نیاز به بازار سرمایه است.

وی افزود: باید پشت پرده مصوبه وزارت صنعت برای قیمت‌گذاری فولاد بررسی و مشخص شود چه کسانی از رانت منتفع می‌شوند؟ تجربه بازار ایران نشان می‌دهد همواره بخش زیادی از چنین مصوبات و بخشنامه‌ها به نفع عده‌ای خاص بوده است‌.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اغلب مسئولان از فساد گسترده در بازار اطلاع دارند. بخش‌هایی از وزارتخانه صنعت هم به فساد آلوده است و این موضوع را می‌توان از متهم شدن و بازداشت برخی کارکنان این وزارتخانه و حضور آنان در دادگاه‌ها طی سال‌های اخیر دریافت. طی سال‌های گذشته هم‌زمان با اجرای ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو عده‌ای توانستند خودروهای وارداتی را در وزارت صنعت ثبت سفارش کنند.

دوانی گفت: دامنه فساد به جایی رسیده که یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که پرونده محکومیت قضائی دارد از مشتریان خاص معاملات مچینگی فولاد است و از محل این رانت، سود بادآورده‌ای به جیب زده است.کمتر محصولی را می‌توان یافت که مافیا در قیمت‌گذاری آن اعمال‌نفوذ نکند و قیمت بر اساس سازوکار بازار تعیین شود.

وی افزود: به دلیل فاصله قیمتی که در بورس کالا و بازار آزاد وجود دارد، عده‌ای محدود با مجوز وزارت صنعت عرضه‌های بورسی را قبضه می‌کنند و با فروش گزاف آن‌ها در بازار آزاد، رانت کلانی به دست آورده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ