کد خبر: ۱۶۳۷۳۷
۱۳:۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱

روحانی هم منتقد دخالت غیرکارشناسی در بورس شد / افزایش فعالیت بورس کالا

روحانی هم منتقد دخالت غیرکارشناسی در بورس شد / افزایش فعالیت بورس کالا

رییس جمهور با انتقاد از دخالت غیرکارشناسی در بورس بر تقویت و حمایت از بازار سرمایه و افزایش فعالیت بورس کالا تاکید کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با استماع گزارش بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس اظهار داشت: لایحه بودجه، حاصل مطالعات و بررسی تفصیلی و همه جانبه کارشناسان خبره دولت در خصوص الزامات و اقتضائات اقتصادی بوده و براساس قواعد و شرایط تهیه و تنظیم شده است.

وی افزود: دولت همواره از نظرات مشورتی کارشناسان و فعالان اقتصادی استقبال کرده و پذیرای دیدگاه ها و پیشنهادهای اصلاحی نمایندگان در مجلس بوده اما دگرگون کردن شاکله و ساختار بودجه، مطمئنا غیرقابل قبول است. زمان بررسی بودجه، زمان تغییر قوانین و قواعد اصلی فعالیت های اقتصادی نیست و نباید موجب شود فعالان اقتصادی دچار سردرگمی شوند. از سوی دیگر تصمیمات بودجه ای نباید به هیچ وجه معیشت مردم بویژه قشرهای ضعیف و کم برخوردار را تحت فشار قرار دهد.

رییس جمهور پس از ارائه گزارش رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سرمایه عنوان کرد: بورس نهاد اصلی در ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد و بستر معاملاتی شفاف است. دولت همواره در پی تقویت و حمایت بورس بوده و اولین گام و شرط حمایت و تقویت از این بازار را قاعده مندی و رعایت قانون در آن می داند. بورس ساز و کارهای ویژه دارد و سیاست گذاری های آن نیز باید از طریق شورای عالی بورس انجام گیرد و از مداخلات غیر کارشناسی باید پرهیز شود.

روحانی ادامه داد: رسالت بورس، کشف قیمت واقعی محصولات بوده و سیاست اصولی دولت این است که قیمت گذاری کالاها بر اساس ساز و کار عرضه و تقاضا و قواعد بازار رقابتی صورت گیرد که این مسئله در نهایت به نفع بازار، تولیدکننده و مصرف کننده واقعی است.

وی گفت: دولت همواره طبق سیاست های اصلی مبنی بر تقویت بازار سرمایه با محوریت بورس، تلاش دارد با تسهیل فعالیت ها، کاهش محدودیت ها و اعتماد به شرکت های با سابقه و خوشنام و موثر که با ثبات رویه و با رعایت مقررات عمل کرده اند و همواره موجب رونق بازارهای داخلی و خارجی بوده اند، زمینه افزایش فعالیت و خرید و فروش در بورس کالا را فراهم کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ