کد خبر: ۱۶۳۷۵۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲

پیشنهاد فولاد مبارکه برای سپردن تنظیم بازار توزیع ورق های فولاد
مدیرعامل مطرح کرد:

پیشنهاد فولاد مبارکه برای سپردن تنظیم بازار توزیع ورق های فولاد

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه عدم تامین نیاز مصرف کنندگان نشان از اخلال در مدیریت مصرف دارد از پیشنهاد سپردن تنظیم بازار توزیع ورق های فولادی به این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید‌رضا عظیمیان در نشستی خبری به مناسبت سالروز افتتاح فولاد مبارکه گفت:  مصرف عادی گاز در شرایط عادی 10 میلیون متر مکعب است ولی در شرایط فعلی به پنج میلیون مترمکعب رسیده و امکان سوخت جایگزین در شرایط آلودگی هوا را نداریم و این امر باعث کاهش تولید فولاد مبارکه شده است.

وی افزود: در تعیین قیمت ورق 100 درصد تابع تصمیمات دولت هستیم و در این حوزه منافع خاصی نداریم. زمانی که نحوه فروش اعلام شد وزارت صنعت تصمیم گرفت همه محصولات داخل بورس گذاشته شود و این تخلفی از سوی فولاد نبوده اما این تصمیم گیری ها سبب کاهش قیمت ها نشده است. اگر هر بخشی به مسئولین آن بخش سپرده شود بهتر می توان بازار را کنترل کرد. اینکه چرا فولاد به مصرف کنندگان واقعی نمی رسد سوال ما نیز هست. عدم تامین نیاز مصرف کنندگان نشان از اخلال در مدیریت مصرف است نه تولید کننده.

این مقام مسئول در خصوص هجمه های اخیر برعلیه فولاد مبارکه توضیح داد: لارگانی مثل همه نمایندگان حق پرسش و انتقاد در مسائل دارد و مجلس هم اگر بخواهد تحقیق و تفحص کند پذیرا هستیم چراکه همه باید پاسخگوی قانون باشند. این هجمه‌ها متاسفانه انعکاس خارجی دارند و مشکلاتی هم در صادرات ایجاد کرده است. سال گذشته با شفاف سازی فولاد خوزستان به فاصله دو هفته چند شرکت تحریم شدند.

عظیمیان عنوان کرد: تحریم شدن برای فولاد مبارکه فرصتی بود تا در کنار تهدید ها از طلایه داران بومی سازی شود. ذوب آهن نسل دوم و مبارکه نسل سوم فناوری دنیا است. مبارکه تصمیم گرفته نسل چهارم فناوری را بکار بگیرد و این پروژه قرار است در سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد. پیشنهاد کردیم تنظیم بازار در خصوص توزیع ورق های فولادی به فولاد مبارکه سپرده شود چراکه با دستگاه های همراه می توانیم بازار را آرام کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ