کد خبر: ۱۶۳۸۵۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴

انتظار کسب بازدهی مناسب و حتی بیشتر از شاخص برای صندوق
مدیرعامل سبدگردان کوروش مطرح کرد:

انتظار کسب بازدهی مناسب و حتی بیشتر از شاخص برای صندوق "زرین"

مدیرعامل سبدگردان کوروش با اشاره به آغاز پذیره نویسی سه روزه صندوق زرین کوروش گفت: پیش‌بینی دقیق بازدهی صندوق امکان‌پذیر نیست چراکه شرایط بازار و شاخص نیز بطور قطعی قابل برآورد نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی سیدحسینی با اشاره به آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله زرین کوروش از 23 دی‌ در فرابورس گفت: صندوق زرین کوروش از نوع قابل معامله با ماهیت سهامی در سال 99 مجوزهای لازم را اخذ کرده و مدیر آن سبدگردان کوروش از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی گلرنگ است.

وی افزود: ارکان این صندوق نیز موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان متولی، موسسه حسابرسی شاخص‌اندیشان به عنوان حسابرس و صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی اکسیر سودا در نقش بازارگردان هستند. ارزش صندوق بالغ بر 100 میلیارد تومان بوده که در صورت افزایش تقاضا امکان افزایش سقف وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به مشارکت قابل توجه مردم در بازار سرمایه این صندوق‌ها ابزار مناسبی برای کسب بازدهی مناسب بدون به مخاطره انداختن سرمایه‌ بشمار می آیند. حضور در بازار سرمایه به دانش مالی ویژه نیاز دارد از این رو در آینده شاهد رشد چشمگیر ETFها خواهیم بود چراکه سرمایه‌ گذاری در این صندوق‌ها ریسک کمتری از سرمایه‌گذاری مستقیم دارد.

سیدحسینی عنوان کرد: طیفی از سرمایه‌گذاران وارد صندوق سرمایه‌گذاری زرین کوروش می‌شوند که میزانی از ریسک‌پذیری دارند. منظور از ریسک‌پذیری، منفی نیست بلکه اگر ریسک همراه با خرد باشد، بازدهی خوبی نیز به دنبال خواهد داشت. انتظار می رود این صندوق بازدهی مناسب و حتی بیشتر از بازدهی شاخص داشته باشد اما باید در نظر گرفت پیش‌بینی دقیق بازدهی صندوق امکان‌پذیر نیست چراکه شرایط بازار و شاخص نیز بطور قطعی قابل پیش‌بینی نیست.

تحلیل متغیرهای کلان در سرمایه‌گذاری

محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری صندوق زرین کوروش هم درباره استراتژی‌های این صندوق گفت: در سرمایه‌گذاری‌های صندوق، وضعیت کلان اقتصادی اعم از بحث حذف یارانه شرکت‌های بزرگ و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را در نظر می‌گیریم ضمن آنکه در حال انجام مطالعاتی روی مسائل خارجی اعم از برجام هستیم و با توجه به در نظر گرفتن همه این موارد تلاش داریم پرتفوی متنوعی تشکیل دهیم تا بازدهی متناسب با ریسک خوبی داشته باشیم.

وی عملکرد صندوق را به تخصص مدیران و روند بازار وابسته دانست و افزود: سرمایه گذاران در نظر بگیرند در صندوق سهامی، سرمایه‌گذاری می‌کنند و این صندوق‌ها نسبت به صندوق‌های بادرآمد ثابت و ... ریسک دارند با این حال مدیران صندوق تلاش دارند ریسک‌ها را کنترل کنند.

عباس حسنی از دیگر مدیران سرمایه‌گذاری صندوق زرین کوروش نیز با اشاره به اینکه 70 درصد از دارایی‌های این صندوق در سهام سرمایه‌گذاری خواهد شد، گفت: سرمایه‌گذاران باید ریسک‌های کلی بازار را در نظر بگیرند چراکه به تبع آن بازدهی بیشتری را به همراه خواهد داشت. از ابزارهای پوشش ریسک اعم از سپرده بانکی، اوراق با درآمد ثابت، گواهی اختیار معامله و ... بهره می‌گیریم و در کنار آن با تحلیل دقیق شرایط سیاسی و اقتصادی اثرگذار بر ارزشگذاری شرکت‌ها و شرایط خاص صنایع مختلف تلاش داریم بهترین انتخاب‌ها را برای سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی درخصوص زمان آغاز معاملات ثانیه صندوق زرین کوروش توضیح داد: زمان انجام پذیره‌نویسی سه روز پیش بینی شده و پس از پذیره‌نویسی، فرایندهای اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس آغاز می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ