کد خبر: ۱۶۳۸۶۹
۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴

سه محور اصلی جلسه سران قوا / امید به عبور از کرونا و تحریم در مرداد
رئیس جمهور اعلام کرد:

سه محور اصلی جلسه سران قوا / امید به عبور از کرونا و تحریم در مرداد

رئیس جمهور با اعلام سه محور اصلی آخرین جلسه سران قوا ، گفت : انتظار می رود مرداد سال آینده و در پایان دولت دوازدهم ، هم از کرونا و هم از تحریم عبور شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن روحانی بعد از جلسه عصر دیروز سران قوا و به میزبانی رئیس قوه قضائیه با ابراز خوشحالی از نشست مجدد سران در فاصله زمانی کوتاه ، گفت : مباحث مثبتی انجام شد که مهم‌ترین آن ، سلامت ، معیشت و بی‌اثر کردن و لغو تحریم‌ها بود.

در زمینه سلامت، مردم کار بسیار بزرگی انجام دادند. اجرای مطلوب و دقیق پروتکل‌های بهداشتی باعث شده آمار فوتی‌ها مجددا" دو رقمی شود و بسیار مهم است این ‌آمار و روند کاهشی پایدار نگه داشته شود .

در فضای مجازی صحبت‌ها و بحث‌هایی مطرح و دغدغه‌هایی برای مردم درست می‌شود اما بدون تردید یکی از مسائل مهم برای دولت، تامین واکسن مورد نیاز برای مردم است. چه واکسن ساخت داخل و واکسن شرکت‌های مطمئن و مورد اعتماد 100 درصد ، دولت قطعا اقدامات لازم را انجام خواهد دهد. درخواست تهیه واکسن از کوواکس را مطرح و پول آن را هم پرداخت شده و میلیون‌ها دوز واکسن در اختیار قرار می‌گیرد . همچنین از منابع دیگر هم واکسن تهیه خواهد شد . بنابراین مردم اصلا نگرانی نداشته باشند.

مورد دوم مسئله معیشت مردم است. به هرحال سه سال است که دولت درگیر جنگ بزرگ اقتصادی بودیم و مردم با ایستادگی و مقاومت توانستند از پیچ و خم‌های بسیار پیچیده و سخت عبور کنند. در لایحه بودجه هم یکی از مسائل مهم ، معیشت سال آینده مردم است و در این زمینه با روسای مجلس و قوه قضاییه ،مباحثی انجام شد و تلاش می شود نظرات دولت و مجلس به هم نزدیک‌تر شود تا بتوان اهداف لایحه با هم‌فکری دولت و مجلس و کمیسیون تلفیق محقق شود .

تلاش می شود وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی برای همیشه قطع شود و این کار در دو سه سال اخیر به درستی انجام گرفته و امید است هزینه‌های جاری به نفت وصل نشود و از منابع دیگر تامین شود.

سومین محور مباحث نشست سران قوا مربوط به تحریم ها بود. دولت در این سه سال با کمک مردم و هدایت مقام معظم رهبری توانست تحریم را کم اثر کند. البته آثار تحریم را نمی‌شود صفر کرد ولی اجازه داده نشد دشمنان به اهداف شوم برسند. آنچه مورد نیاز ضروری مردم بوده با همه سختی‌ها وارد و صادر شد. البته مقداری با مشکلات توام بود اما رقم صادرات و واردات سال جاری قابل قبول است.

همه نیازهای ضروری هم یا خریداری و یا ثبت سفارش شده است.

منطق در زمینه خودِ تحریم هم کاملا روشن است. تحریم ، عملی ظالمانه از سوی دشمنان ایران و مردم است  که باید برداشته شود. تعهد در برابر تعهد . همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هر گام عملی در برابر گام عملی .

انتظار می رود در پایان دولت دوازدهم در مرداد سال آینده ، هم از کرونا و هم از تحریم عبور و دولت سیزدهم بتواند با جاده‌‌ای هموارتر ، اهداف ملی ملت بزرگ ایران را اداره کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ