کد خبر: ۱۶۳۹۴۵
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷

بازگشت اعتماد مردم به بورس نیازمند تزریق ۴۰ هزار میلیارد تومانی
تحلیلگر بازار سرمایه مطرح کرد:

بازگشت اعتماد مردم به بورس نیازمند تزریق ۴۰ هزار میلیارد تومانی

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه وعده‌های دولت برای حمایت از بورس پوچ بوده، گفت: برگشت اعتماد مردم به بورس نیازمند تزریق ۳۰ تا ۴۰هزار میلیارد تومان به بورس است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن عباسی با اشاره به وضعیت کنونی بازار سرمایه به تسنیم گفت: به نظر می‌آمد وزیر اقتصاد برنامه‌ جامعی برای بازار سرمایه داشته باشد و در جلسه هم‌اندیشی با فعالان این بازار بر کریدور سوم تامین یعنی بورس مالی تاکید کرد اما در اوج قیمت‌ها دولت و شرکت‌ های زیرمجموعه، سهام را بر سر مردم آوار کردند و به بهانه تامین مالی، بورس را با مردمی که تازه به آن اعتماد کرده بودند رها کردند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت بنیادین شرکت‌ها و عملکرد به مراتب بهتر از ابتدای سال است اما ترسی که عملکرد دولت بر جان مردم انداخته آنها را سراسیمه از این بازار خارج می‌کند و در این بین حقوقی‌ها نیز با شیطنت در حال سوءاستفاده از این فضا هستند. وعده‌های دولت در مورد حمایت از بورس پوچ از آب درآمد و علاوه بر مردم، کارشناسان و تحلیلگران را نیز گمراه کرد. این کار تبعاتی از جمله از بین رفتن مطلق اعتماد مردم عادی و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به متولیان امر و بازار سرمایه داشت. نتیجه این شد که مردم زیان کرده و بورس را رها کردند و در داخل این بازار نیز کسانی که منابعی دارند در حال پروژه کردن سهم هستند.

این استاد دانشگاه خطاب به وزیر اقتصاد عنوان کرد: علاوه بر تعادل عرضه و تقاضای بازار سهام، تعادل روانی این بازار را به هم زدید به طوری که بازار سرمایه دیگر حاضر نیست به شرایط بنیادین حتی فکر کند. متولیان امر باید تا بیشتر بورس را به بحران ملی تبدیل نکرده‌اند به فکر احیای اعتماد از دست رفته باشند. ضمن اینکه دیگر گفتار درمانی هم در خصوص این بازار جواب نمی‌دهد و تنها راه برگشت این اعتماد، تزریق بی‌چون و چرای نقدینگی به بازار سهام است.

عباسی تاکید کرد: البته برگشت این اعتماد نیازمند تزریق دست کم 30 تا 40 هزار میلیارد تومان به بورس است و این رقم کمتر از یک هشتم مقداری است که دولت از بورس درآمد داشته است. با توجه به اصلاح قابل توجه بازار سهام و قیمت‌ سهام شرکت‌ها این حجم از نقدینگی یک سرمایه‌گذاری ارزشمند تلقی می‌شود. حق‌الناس مردمی که به پشتوانه دعوت دولتی‌ها سرمایه را به بورس آورده‌اند به گردن وزیر اقتصاد و سایر متولیان امر است .مردم ضرر هنگفتی در بورس کرده‌اند که مسئولان به جای جلسات بیهوده باید اقدام عملی کرده و پول و منابع نقدی به بازار سرمایه تزریق کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ