کد خبر: ۱۶۳۹۷۹
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹

تحلیل بلومبرگ به خروج رفع تحریم نفتی ایران از اولویت کاری بایدن

تحلیل بلومبرگ به خروج رفع تحریم نفتی ایران از اولویت کاری بایدن

تحلیلگر بلومبرگ گفت: رفع تحریم نفتی ایران به دلیل زمانبر بودن حل و فصل مسائل دوجانبه از اولویت کاری بایدن خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جولیان لی با انتشار گزارشی اعلام کرد: جو بایدن که از دو روز دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا فعالیت را آغاز خواهد کرد، لغو تحریم‌ نفتی ایران را در فهرست اولویت های کاری دولت قرار نداده چرا که حل و فصل مسائل دوجانبه زمانبر خواهد بود.

وی در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها از بازگشت آمریکا به معاهدات بین‌المللی از جمله توافق نامه آب و هوای پاریس و برجام سخن گفته بود. در حالی که مخالفت شدید جمهوری خواهان و دموکرات‌ها با برجام که مانع از تصویب آن توسط سنای آمریکا در سال ۲۰۱۵ شد، همچنان ادامه دارد.

در شرایط کنونی نه تنها آمریکا برجام را نقض کرده بلکه ایران نیز با آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم از مرزهای مجاز توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با قدرت‌ های جهانی فراتر رفته است.

ساده ترین راه حل مسئله این است که طرفین با عقب‌نشینی از مواضع کنونی مانند چهار سال پیش پای میز مذاکره بنشینند. اما اگر آمریکا مصر است کاهش تحریم‌های اقتصادی را به پایان دادن پشتیبانی ایران از حزب اله، حماس، حوثی‌های یمن و توقف برنامه توسعه موشکی مشروط کند، حل اختلافات موجود با مانع جدی رو به رو خواهد شد.

در صورت لغو تحریم‌ها، ایران قادر است سطح تولید نفت را به بالای ۴ میلیون بشکه در روز برساند ولی هرگونه افزایش اولیه نیازمند ایجاد اطمینان از کاهش عملی برخوردهای آمریکا با ناقضان تحریم‌ها است به همین دلیل رخدادی فوری ارزیابی نمی‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ