کد خبر: ۱۶۳۹۹۳
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹

محکومیت جانشین مدیرعامل سامسونگ منجر به ریزش ۴ درصدی ارزش سهام شد
با حکم دادگاه عالی سئول:

محکومیت جانشین مدیرعامل سامسونگ منجر به ریزش ۴ درصدی ارزش سهام شد

با محکومیت جانشین مدیرعامل فقید سامسونگ به ۳۰ ماه زندان به دلیل پرداخت رشوه توسط دادگاه عالی سئول، ارزش سهام این شرکت و زیرمجموعه ها ۴ درصد ریزش کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جی وایلی 52 ساله به علت پرداخت رشوه به یکی از نزدیکان پارک گئون هی رئیس جمهور اسبق کره جنوبی در دادگاهی در سئول به 30 ماه زندان محکوم شد. پدر وی که قبلا مدیرعامل سامسونگ بود چند ماه پیش درگذشت و قرار بود لی به عنوان جانشین و میراث‌دار به عنوان مدیرعامل جدید منصوب شود.

بر اساس این گزارش، چنین اتفاقی می‌تواند بحرانی جدی برای جانشینی وی در هدایت شرکت بزرگ فناوری نظیر سامسونگ ایجاد کند. با این حکم فعلا پسر مدیرعامل فقید سامسونگ برای مدتی از روند تصمیم‌گیری‌ها در این شرکت کنار گذاشته خواهد شد.

دادگاه عالی سئول جرم رشوه دادن وی را تایید کرده و وکیل وی پس از صدور حکم دادگاه در این باره گفت: طبیعت این پرونده سوءاستفاده رئیس جمهور سابق از قدرت و نقض حق آزادی و تملک شرکت‌ها بوده است. با توجه به این اتفاق حکم دادگاه تأسف‌آور است.

لی پیش از این حدود یک سال را به دلیل این جرم در زندان سپری کرده و انتظار می‌رود دوران محکومیت وی به 18 ماه کاهش یابد.البته 7 روز مهلت دارد به حکم دادگاه عالی اعتراض کند اما به گفته کارشناسان قضایی شانس کمی برای تغییر حکم وجود دارد.

صدور این حکم از سوی دادگاه عالی کره باعث شده، ارزش سهام شرکت سامسونگ و زیرمجموعه‌ها حدود 4 درصد سقوط کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ