کد خبر: ۱۶۴۰۰۹
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹

روابط تجاری عربستان و قطر از سرگرفته شد

روابط تجاری عربستان و قطر از سرگرفته شد

طبق اعلام وزیر خارجه عربستان ،روابط تجاری ریاض و قطر پس از پایان محاصره دوحه از سرگرفته شد و به زودی سفارت عربستان در قطر بازگشایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از اسپوتنیک، فیصل بن فرحان با اشاره به ازسرگیری روابط تجاری عربستان و قطر گفت: روابط تجاری ریاض و دوحه با ارسال 27 کانتینر از بندر حمد به بندر ملک عبدالعزیز در دمام رسماً از سر گرفته شد و به زودی سفارت عربستان در قطر بازگشایی می شود.

بر اساس این گزارش، ارتباط زمینی و هوایی دو کشور نیز هفته گذشته مجددا برقرار شد. عربستان، امارات، بحرین و مصر در اواسط سال 2017 با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم آن را هدف تجریم دیپلماتیک، تجاری و محاصره زمینی و هوایی قرار دادند. قطر با رد اتهامات این اقدام را تلاش برای تضعیف حاکمیت خوانده بود.

اما محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دنبال تغییر دولت آمریکا و احتمال بازنگری واشنگتن در سیاست‌ها در قبال سعودی‌ها، کشورهای متحد عربستان در منطقه را به توافق برای پایان دادن به اختلاف با قطر سوق داد.

کارشناسان معتقدند که در سایه متغیرهای منطقه‌ای و بین‌المللی و با توجه به اینکه آشتی میان کشورهای حوزه خلیج فارس طبق رویکرد دولت شکست‌ خورده ترامپ انجام شده این توافق شکننده خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ