کد خبر: ۱۶۴۰۲۷
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

گزارش اوپک از افزایش ۶ دلاری هر بشکه نفت ایران در آذر

گزارش اوپک از افزایش ۶ دلاری هر بشکه نفت ایران در آذر

اوپک در گزارش جدید از فروش هر بشکه نفت ایران در آذر سال جاری با افزایش ۶ دلاری به ۴۰.۷۷ دلار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، اوپک در تازه ترین گزارش اعلام کرد: هر بشکه نفت ایران در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر) با افزایش قیمت ۶ دلاری بطور متوسط بشکه‌ای ۴۰.۷۷ دلار فروخته شده است. هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه نوامبر(آبان) ۴۲.۸۸ دلار به فروش رسیده بود.

بر اساس این گزارش، تمامی انواع نفت کشورهای اوپک در این ماه افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش به " اس سیدر" لیبی با ۷ دلار و ۸۵ سنت تعلق داشت.

قیمت نفت ایران در پی شیوع ویروس کرونا در فوریه سال گذشته (بهمن ۹۸) نزدیک به ۱۰ دلار کاهش یافته بود و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برابر با ۶۱.۸۵ و ۴۰.۷۷ دلار در هر بشکه برآورد شده است.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در دسامبر سال گذشته با ۶ دلار و ۵۶ سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۴۹.۱۷ دلار در هر بشکه رسید که در ماه  نوامبر ۴۲.۶۱ دلار بوده است.

سبد نفتی اوپک بطور متوسط در سال ۲۰۲۰ بشکه ای ۴۱.۴۷ دلار فروخته شده است. نفت عربستان نیز با ۶ دلار و ۲۶ سنت افزایش ۴۹.۲۴ دلار در هر بشکه فروخته شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال هم بطور متوسط در این ماه  ۴۹.۷۴ دلار به فروش رفت که ۷ دلار و ۲۰ سنت نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته و هر بشکه نفت آمریکا با ۵ دلار و ۵۳ سنت افزایش ۴۷.۰۵ دلار معامله شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ