کد خبر: ۱۶۴۰۴۳
۱۶:۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

کسب رتبه اول بین ۱۰ اقتصاد برتر با رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی چین
در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ محقق شد:

کسب رتبه اول بین ۱۰ اقتصاد برتر با رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی چین

چین با رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی، بیشترین رشد فصلی را در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ تجربه کرد و در بین ۱۰ اقتصاد برتر جهان موفق به کسب رتبه اول شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، اقتصاد چین در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ رشد ۶.۵ درصدی را به ثبت رساند که در مقایسه با فصل قبل ۱.۶ درصد افزایش داشته و ۰.۴ درصد بیشتر از نرخ پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان بوده است.

بر اساس این گزارش، می ژین یو کارشناس مسائل اقتصادی در وزارت بازرگانی چین گفت: بی تردید میزان تولیدات ناخالص داخلی چین از آمریکا جلو زده و شرایطی بهتر از همتای آمریکایی داریم. پیش بینی می شود برای مجموع سال ۲۰۲۰ نیز رشد اقتصادی چین بالاتر از رشد آمریکا باشد که تحت شرایطی این روند برای سال آینده نیز تکرار خواهد شد.

لی که کیانگ نخست وزیر چین گفت: برای نخستین بار در سه دهه اخیر برای سال جاری هیچ هدف گذاری رشدی انجام نخواهد داد. 

هر چند که چین بطور گسترده با پیامدهای ویروس کرونا درگیر شد با کاهش سرعت شیوع بیماری و بازگشایی تدریجی کسب و کارها توانست تا حدودی به سطوح قبل از بحران بازگردد. به طوری که اکنون به نخستین کشور در بین ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده که خروج از رکود عمیق را جشن می گیرد.

در بین بخش های مختلف، رشد بخش تولیدات صنعتی با ۷.۶ درصد بیشتر از سایر بخش ها بوده و پس از آن خرده فروشی و خدمات با رشد ۷.۰ و ۳.۴ درصدی قرار دارند. 

متوسط رشد اقتصادی چین طی سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۰ برابر با ۸.۹۲ درصد بوده که بیشترین و کمترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۹۳ و سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۰ با ۱۵.۳ و منفی ۳.۸ درصد بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ