کد خبر: ۱۶۴۰۶۴
۹:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱

همتی ادعای اثر افزایش نرخ سود بانکی و کاهش نرخ ارز بر رونق بورس را رد کرد

همتی ادعای اثر افزایش نرخ سود بانکی و کاهش نرخ ارز بر رونق بورس را رد کرد

رئیس بانک مرکزی با رد ادعای اثر منفی افزایش نرخ سود بانکی و کاهش نرخ ارز بر رونق بورس گفت: قیمت واقعی دلار کمتر از رقم کنونی است اما دقیقا نمی گویم چقدر است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در برنامه عیار شبکه افق سیما درباره قیمت ارز گفت: سال 97 می گفتند دلار 50 هزار تومان می شود. با اقداماتی توانستیم اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم و اگر این کارها نبود، تورم بیش از 150 درصد می شد!

وی افزود: نرخ سود بین بانکی در مقطع یک ماهه افزایش پیدا کرده بود که سریعا کنترل شد ولی نرخ بهره بانکی همان 15 درصد است که از قبل بود. لذا این ادعا که افزایش نرخ سود بانکی باعث کاهش رونق بورس شده، صحت ندارد.

این مقام بانکی ادامه داد: اگر یک میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران برگردد، قول می دهم 40 هزار میلیارد تومان از پایه پولی ایجاد شده را جمع کنم. مردم روی دلار سرمایه گذاری نکنند. چراکه به نفع منافع ملی نیست. چند ماه پیش که دلار بیش از 30 تومان شد، توصیه کردم دلار نخرید. کسانی که گوش نکردند اکنون 11 هزار تومان ضرر کرده اند.نرخ واقعی دلار کمتر از رقم کنونی است اما دقیقا نمی گویم چقدر است!

همتی عنوان کرد: شرایط بهتر شده و در روزهای آینده بهتر می شود چراکه روند کاهش نرخ دلار می تواند ادامه پیدا کند. بورسی ها اشتباه می کنند که در صورت کاهش نرخ ارز بازار سرمایه نزولی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدار حقیقی | ساعت ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳
0
0
پاسخ
همان یکماه کار خودش را کرد البته صد البته دستور فروش سهام دولت وعرضه های آبشاری و رونق بیت کوین هم بر شدت نزول بورس کمک شایانی کرد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ