کد خبر: ۱۶۴۰۷۴
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱

تولید ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا طی ماه آینده
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد:

تولید ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا طی ماه آینده

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از تولید ۳میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا طی ماه آینده خبر داد و گفت: تا سه ماه دیگر تولید به ۱۴میلیون دوز می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مخبر در مراسم افتتاح خط تولید دو داروی کرونای ایورمکتین و موکوسیل در شهرک دارویی برکت واقع در استان البرز که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد ، درباره زمان عرضه واکسن کرونای ایرانی گفت: طی یک ماه آینده ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا تولید و ظرف سه ماه آینده به ۱۴میلیون خواهد‌ رسید که حجمی از این داروی جدید را برای استفاده در مناطق محروم بطور رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد.

وی افزود: اکنون بیش از ٩٧ درصد داروهای موردنیاز در داخل تولید می‌شود و با راه‌اندازی شرکت‌های دارویی مختلف در شهرک صنعتی برکت تا ۳ درصد واردات هم تامین ‌خواهد شد.

مخبر درباره وضعیت آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا هم گفت: ۱۴ نفری که واکسن به آنها تزریق شده، شرایط جسمانی خوبی دارند و واکسن هیچ‌ عارضه‌ای نداشته است. محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام از سه روش دیگر هم مشغول تولید واکسن کرونا هستند که تا پیش از عید به مرحله آزمایش انسانی می‌رسد.

بر اساس این گزارش، طی این مراسم، خط تولید داروی ایورمکتین که تولید آن در اختیار چند کشور دنیا بود، داروی موکوسیل و سه ماده اولیه دارویی بیماری‌های قلب و عروق، صرع، فشارخون و تهوع رونمایی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ