کد خبر: ۱۶۴۰۷۹
۱۲:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱

دفاع روحانی از آمار و ارقام بودجه ۱۴۰۰ و اجرای مشروط تعهدات برجام

دفاع روحانی از آمار و ارقام بودجه ۱۴۰۰ و اجرای مشروط تعهدات برجام

رئیس جمهور ضمن دفاع از آمار و ارقام بودجه ۱۴۰۰ گفت: اگر آمریکا صادقانه به تعهدات برگردد، ایران هم به تعهدات عمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: اگر آمریکایی‌ها صادقانه به قانون برگردند و در عمل صداقت را نشان دهند به همه تعهدات عمل خواهیم کرد و پاسخ ایران هم مثبت خواهد بود.

وی افزود: ترامپ سیاست بلد نبود و به فکر برج سازی بود و به سیاست هم اینگونه نگاه می کرد. کسانی که امروز وارد کاخ سفید می شوند در سیاست بوده اند و مسائل سیاسی را می فهمند. اگر آنها نسبت به تعهدات و قطعنامه ۲۲۳۱ امضایی کردند در برابر، ایران هم امضا می کند و نه بیشتر. اگر فرمان صادر کردند در ایران هم فرمان صادر می شود.

رییس جمهور تاکید کرد: اگر آنها اجرای موثر تعهدات را انجام دادند در این طرف هم تعهدات اجرا خواهد شد. امروز توپ در زمین آمریکا و واشنگتن است که برگردند و به تعهدات عمل کنند. زندگی سیاسی ترامپ تمام شد اما برجام زنده ماند. حالا نوبت ۵+۱ است که به تعهدات عمل کنند و اگر این کار را انجام دهند ما هم عمل می کنیم.

روحانی ادامه داد: در لایحه بودجه جای ادبیات غیر اقتصادی و غیر کارشناسی نیست. ۲۷ سال است در بودجه هستم و برای اولین بار سال جاری ادبیاتی را می بینم که ناپسند است. نمایندگان مجلس باید بدانند باید با هم همکاری کنیم و در کنار هم باشیم. مردم بودجه خوب، زندگی بهتر و معیشت مناسب می خواهند.

وی عنوان کرد: فروش ۲.۳ میلیون بشکه ای نفت در بودجه ۱۴۰۰ به این معنا است که فشار حداکثری پایان یافته است. مجلسی ها ۲.۳ میلیون بشکه پیشنهادی در بودجه ۱۴۰۰ را به ۱.۵ میلیون بشکه رسانده اند. از نمایندگان مجلس، کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس خواهش می کنم دست در دست هم دهیم و بودجه را نهایی کنیم. بودجه نفت کم ولی رقم ریالی آن ۳۱ هزار میلیارد تومان اضافه شد . دلار  را بر اساس ۱۱۵۰۰ تومان حساب کردیم اما مجلس ۱۷۵۰۰ تومان  .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ