کد خبر: ۱۶۴۰۸۱
۱۲:۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱

اولین خودروی ساخت عربستان تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می شود

اولین خودروی ساخت عربستان تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می شود

مدیر توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی عربستان از عرضه اولین خودروی ساخت عربستان تا سال ۲۰۲۲ خبر داد و گفت: در حال جذب سه خودروساز بزرگ جهانی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد الزهرانی درباره صنعت خودروسازی عربستان به العربیه گفت: طبق پیش بینی شهر صنعتی جبیل ،انتظارمی رود اولین خودروی ساخت عربستان تا سال ۲۰۲۲ عرضه شود. زیرساخت‌های لازم برای جذب سه خودروساز جهانی هم در حال انجام است.

وی افزود: شرکت سانگ یانگ کره‌جنوبی در حال ساخت مرکز مونتاژ خودرو در ریاض است و طراحی‌های مهندسی آن در مراحل پیشرفته‌ای قرار دارد.

این مقام سعودی ادامه داد: طبق مطالعات کمیسیون سلطنتی سعودی پیش بینی می شود تا‌ سال ۲۰۴۰ بیش از ۴۰ میلیارد ریال سعودی معادل ۶۷. ۱۰ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت خودرو شود.

الزهرانی گفت: رشد ۸۰ میلیارد ریالی تولید ناخالص ملی عربستان می تواند ۲۷ هزار شغل ایجاد کند. مجموعه ساخت و تولید خودروی عربستان بخشی از برنامه راهبردی است که در آن دو شهر صنعتی جبیل و رأس الخیر بیش از ۹۰ درصد مواد خام ساخت و تولید خودرو را تا‌مین خواهند کرد.جبیل شهری در ایالت شرقی خلیج در عربستان است که در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای صنعتی دنیا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ