کد خبر: ۱۶۴۱۰۳
۱۳:۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲

شهروند آمریکایی - ایرانی‌ در میان ۷۰ نفر مشمول عفو ترامپ

شهروند آمریکایی - ایرانی‌ در میان ۷۰ نفر مشمول عفو ترامپ

شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار در میان ۷۰ نفری است که ترامپ در آخرین روز حضور در کاخ سفید اقدام به صدور فرمان عفو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ترامپ دیروز و در آخرین روز حضور در کاخ سفید ، اقدام به صدور فرمان عفو برای 70 نفر کرد که در میان این گروه نام محمودرضا بانکی شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار هم وجود دارد ولی بر خلاف برخی احتمالات ، نامی از ترامپ و اعضا خانواده دیده نمی شود .

براساس این گزارش، بانکی از ده سال پیش درگیر پرونده مربوط به انتقال پول از ایران و نقض تحریم‌ها بود و با دو سال زندانی ، حدود ۹ سال پیش تبرئه شده اما همچنان دارای سابقه کیفری بودو چند مقام سیاسی عالی رتبه از جمله داین فاینستاین نماینده ایالت کالیفرنیا در سنای آمریکا خواهان عفو وی بودند.

طبق بیانیه صادره کاخ سفید ، بانکی وقتی ۱۸ ساله بود به آمریکا آمده و از دانشگاه برکلی کالیفرنیا فارغ التحصیل شده و مدرک دکترا را از دانشگاه پرینستون نیوجرسی آمریکا گرفته است. همچنین مدرک مدیریت ارشد کسب‌ و کار (MBA) از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس دارد.

مشکلات حقوقی و پرونده کیفری بانکی سال ۲۰۱۰ و زمانی که از طریق بانک، مبلغی پول از ایران دریافت کرد، شروع شد که به گفته وی پول سهم ارث مادر از دارایی‌های خانوادگی بود.در آن زمان وی به اتهام نقض مقررات تحریم ها علیه ایران و همچنین اتهام ادای اظهارات نادرست به دو سال و نیم زندان محکوم شد ولی سال ۲۰۱۱ دادگاه تجدیدنظر بانکی را از زندان آزاد و تبرئه کرداما به دلیل داشتن پرونده کیفری با محدودیت‌هایی در جامعه از جمله اشتغال روبرو بود.

بانکی ۴ سال پیش انتظار داشت در پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در فهرست عفو شدگان باشد.

دو خواننده رپ و استیو بنن مشاور سابق دونالد ترامپ هم که در ارتباط با ساخت دیوار مرزی با مکزیک به کلاهبرداری و پولشویی متهم شده بود از جمله عفو شدگان هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲
0
0
پاسخ
چقدر پست بودن که تا حالا عفوش نکردن
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ