کد خبر: ۱۶۴۱۳۹
۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۴

وام ۴ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان برای بازپرداخت بدهی‌ها
رئیس انجمن قطعه‌سازان خبر داد:

وام ۴ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان برای بازپرداخت بدهی‌ها

رئیس انجمن قطعه‌سازان از پرداخت مشروط وام ۵ هزار میلیارد تومانی به ایران خودرو و سایپا مبنی بر در اختیار قرار گرفتن ۸۰ درصد به‌عنوان بازپرداخت بخشی از بدهی‌ها به قطعه‌سازان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش با اشاره به موافقت شورای پول و اعتبار با پرداخت وام ۵ هزار میلیارد تومانی به ایران خودرو و سایپا به ایرنا گفت: این وام مشروط بر اینکه ۸۰ درصد آن معادل ۴ هزار میلیارد تومان به‌عنوان بازپرداخت بخشی از بدهی‌ها در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد به دو خودروساز پرداخت می شود.

وی افزود: اواخر سال گذشته خودروسازان نیمی از تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی مصوب شده از سوی شورای پول و اعتبار را دریافت کرده و بین قطعه‌ سازان تقسیم کردند. اکنون پنج هزار میلیارد تومان از آن باقی‌مانده که نیاز به مصوبه جدیدی نداشته و فقط باید تاریخ مصوبه قبلی از سوی بانک مرکزی برای پرداخت تمدید می‌شد.

نجفی‌منش ادامه داد: بطور قطع تحقق این تسهیلات در ایام باقی‌مانده تا پایان سال می‌تواند موجب رونق قطعه‌سازی و خودروسازی شود. همچنین استفاده از اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) برای قطعه‌سازان عملیاتی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ