کد خبر: ۱۶۴۱۴۴
۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۴

سهم ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در تامین مالی پروژه پالایشگاه بیدبلند

سهم ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در تامین مالی پروژه پالایشگاه بیدبلند

در پروژه عظیم پالایشگاه بیدبلند ۳.۴ میلیارد دلار هزینه شده که از این رقم، ۲.۲ میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی و سهم بانک پارسیان از تامین مالی توسط بانک‌های عامل۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در مراسم بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه بیدبلند، رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیران عامل هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه بیدبلند از تلاش بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه قدردانی کردند.

براین اساس، در این پروژه ۳.۴ میلیارد دلار هزینه شده که از این رقم، ۲.۲ میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی و با عاملیت انجمن بانک‌ها تامین شده است و سهم بانک پارسیان از تامین مالی صورت گرفته توسط بانک‌های عامل۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

تامین مالی که منجر به اجرای موفق طرح توسط پیمانکاران، مهندسان و مدیران  و کارگران ایرانی شد و سالانه ۷۱۰ میلیون دلار به ظرفیت صادراتی خواهد افزود و میزان فروش در داخل نیز ۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

بنابراین گزارش، پالایشگاهی که مدیرعامل شرکت ملی گاز آن را تحقق رویای ۱۱۰ ساله صنعت نفت می‌داند، قرار است پرونده فلرهای گازی در ایران را برای همیشه ببندد و از اثرات زیست محیطی آن جلوگیری کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ