کد خبر: ۱۶۴۱۵۲
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۴

بازگشت ۴۰ میلیارد یورو ارز صادراتی به چرخه اقتصاد
سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:

بازگشت ۴۰ میلیارد یورو ارز صادراتی به چرخه اقتصاد

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت از بازگشت ۴۰ میلیارد یورو ارز صادراتی به چرخه اقتصاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احسان قمری درباره وضعیت تعهدات ارزی صادر کنندگان به ایلنا گفت: میزان صادرات مشمول رفع تعهدات ارزی از ۲۲ فروردین ۹۷ تا پایان مرداد سال جاری ۶۴ میلیارد یورو بود که با احتساب مهلت چهارماهه برای باز پرداخت تا پایان آذر ماه بیش از ۵۸ میلیارد یورو بوده که از این مقدار بیش از ۶۸ درصد، معادل ۴۰ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی بازگشته است.

وی افزود: از این میزان رفع تعهد انجام شده، ۳۷ و ۳ میلیارد یورو مربوط به واحدهای تولیدی و غیر‌تولیدی بوده است.لازم است کارگروه پایش رفتار تجاری مستقر در دفتر مقررات صادرات و واردات درخصوص تعلیق کارت‌های بازرگانی پاسخگو باشندولی بر اساس مصوبات این کارگروه،بیش از ۲.۱ هزار کارت بازرگانی مربوط به واحدهای غیر تولیدی که کمتر از ۳۰ درصد تعهدات ارزی را ایفا کرده‌اند تعلیق شده است.

این معاون ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط کارگروه اقدام ارزی مستقر در سازمان توسعه تجارت، سازمان‌های صنعت استان‌ها و با همکاری جامعه صادرکنندگان تاکنون بیش از ۷۰۰ کارت بازرگانی رفع تعلیق شده است.کل کارت‌های بازرگانی که نسبت به صادرات اقدام کرده‌اند ۱۱ هزار و ۸ کارت بوده که از این تعداد، ۷ هزار و ۶۶ واحد تولیدی و بقیه واحدهای غیر تولیدی بوده‌اند.

قمری گفت: طبق مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در آبان سال جاری، روند ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان با هدف تامین ارز مورد نیاز تولید بهبود یافته که نتیجه همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی با وزارت صنعت بوده است. با توجه به اعلام صادرکنندگان درخصوص مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی از جمله معوقات سال ۹۷، فروش ریالی به عراق و افغانستان، روش‌های ایفای تعهدات ارزی، صادرات به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و... در کمیته اقدام ارزی مطرح و در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ