کد خبر: ۱۶۴۱۶۰
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۴

شفاف سازی بزرگترین شرکت از درآمد فروش محصولات پالایشگاه بیدبلند

شفاف سازی بزرگترین شرکت از درآمد فروش محصولات پالایشگاه بیدبلند

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به افتتاح پالایشگاه بیدبلند از درآمد سالانه ۱.۵ میلیارد دلاری حاصل از فروش محصولات در ظرفیت کامل خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که بزرگترین شرکت بورس از لحاظ ارزش روز بازار بشمار می رود با اشاره به افتتاح پالایشگاه بیدبلند از درآمد سالانه 1.5 میلیارد دلاری حاصل از فروش محصولات در ظرفیت کامل خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.

براین اساس، "فارس" اعلام کرد: در سال جهش تولید ابرطرح ملی پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس دوم بهمن ماه افتتاح شد. این طرح با هدف فراورش روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز احداث و سالانه 1.5 میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، 500 هزار تن بوتان و 400 هزار تن میعانات تولید خواهد کرد.

درآمد حاصل از فروش محصولات این پروژه در ظرفیت کامل حدود 1.5 میلیارد دلار در سال خواهد بود. در حال حاضر خوراک تخصیص داده شده حدود 800 میلیون فوت مکعب در روز است و آثار مالی بهره‌برداری از این طرح در سال مالی جاری متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.   

این طرح از 16 آبان سال 89 آغاز شد و با بهای تمام شده 82.3 هزار میلیارد تومانی مدت 3728 روز به طول انجامید و دوم بهمن ماه به بهره برداری رسید. ظرفیت عملی بهره برداری از محصول اکنون 40 درصد است که متناسب با افزایش خوراک دریافتی افزایش خواهد یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ