کد خبر: ۱۶۴۱۶۴
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۴

نخستین رئیس سیاهپوست پنتاگون تأیید صلاحیت شد + سوابق و برنامه ها
در سنای آمریکا :

نخستین رئیس سیاهپوست پنتاگون تأیید صلاحیت شد + سوابق و برنامه ها

صلاحیت نخستین وزیر دفاع سیاه پوست که توسط رئیس جمهور جدید پیشنهاد شده بود ، مورد تایید مجلس سنا قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، لوید جی آستین فارغ التحصیل وست ‌پوینت آکادمی علوم نظامی آمریکا پس از ۴۱ سال خدمت روز جمعه ۲۲ ژانویه (۳ بهمن) تأیید مجلس سنا را به دست آورد و به عنوان نخستین وزیر دفاع سیاه پوست معرفی شد.

بر اساس این گزارش، آستین در سال ۲۰۱۲ به عنوان نخستین فرد سیاه پوست به سمت جانشین فرمانده ستاد ارتش آمریکا منصوب و در ۲۰۱۶ از خدمت بازنشسته شده بود.

وی طی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در بغداد بود. جو بایدن که در آن زمان معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا بود در جریان عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق با این فرمانده نظامی همکاری نزدیک داشت. نیروهای آمریکایی در آن زمان به طور کامل از عراق خارج شدند تا این که با ظهور داعش در سال ۲۰۱۴ و تصرف بخش‌های وسیعی از عراق به دست این گروه تروریستی دوباره بازگشتند.

تخصص آستین در بیشتر دوران خدمت به ویژه زمانی که به درجات ارشد افسری رسید،منطقه خاورمیانه بوده و از وی به عنوان معمار اصلی راهبرد ارتش آمریکا برای شکست داعش در عراق و سوریه نام برده می‌شود.

به گفته وزیر دفاع جدید آمریکا، ضمن رایزنی با کارشناسان غیرنظامی به سرعت اقدامات لازم برای کمک ارتش برای مهار کرونا و عملیات واکسیناسیون را آغاز و برای حذف رفتارهای افراطی و نژادپرستانه در درون نیروهای نظامی تلاش خواهد کرد.

به گفته ناظران سیاسی آمریکا، هدف بایدن از گماردن آستین در سمت رهبری پنتاگون، بازگرداندن ثبات به عالی‌ترین نهاد دفاعی بوده است.چراکه در دوران ریاست جمهوری ترامپ دو نفر در سمت وزارت دفاع خدمت کردند و چهار نفر هم به عنوان وزیر موقت اداره امور پنتاگون را بر عهده داشتند.

مجلس سنا صلاحیت ایوریل هینز را به عنوان اولین زن در سمت مدیر اطلاعات ملی تأیید کرده و انتظار می‌رود صلاحیت سایر اعضای تیم امنیت ملی دولت بایدن از جمله آنتونی بلینکن به عنوان وزیر خارجه هم طی روزهای آینده تأیید شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ