کد خبر: ۱۶۴۱۹۹
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۵

تولید تختال با ضخامت ۲۵۰ میلی‌متر در ماشین ریخته‌گری فولاد مبارکه

تولید تختال با ضخامت ۲۵۰ میلی‌متر در ماشین ریخته‌گری فولاد مبارکه

کارکنان ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه با انجام برخی اصلاحات بر روی ماشین ریخته‌گری شمارۀ ۲ ،تختال با ضخامت ۲۵۰ میلی‌متر تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمی با اشاره به طراحی ماشین شمارۀ 2 ریخته‌گری که برای تولید تختال‌های با ضخامت 200 و 220 میلی‌متر در نظر گرفته شده بود، دستیابی به توان و دانش فنی این افزایش ضخامت را موفقیتی بزرگ در جهت افزایش حجم تولید و ارتقای قابل‌توجه کیفیت تختال‌های تولید شده برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه این دستاورد با هدف افزایش بهره‌وری در واحد ریخته‌گری دنبال شد، افزود: تمامی مراحل این عملیات بطور کامل توسط متخصصان برق، مکانیک، متالورژی و تولید فولاد مبارکه و بدون هیچ‌گونه دخالت خارجی اجرا شده و از این جهت با توجه به حجم عملیات صورت‌گرفته بسیار مهم و باعث افتخار است.

سلیمی بهبود خواص مکانیکی در هنگام نورد و کاهش ناخالصی‌ها را از دلایل کاربرد تختال‌های جدید در تولید فولادهای API و قابل‌استفاده در صنایع استراتژیک از جمله صنعت نفت و گاز برشمرد.

بنابرالین گزارش، 18 دی‌ سال جاری تولید ضخیم‌ترین تختال با ضخامت 300 میلی‌متر برای اولین بار در ماشین شمارۀ 5 ریخته‌گری محقق شد و ایران به جمع معدود کشورهای تولیدکنندۀ این نوع تختال پیوست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ